Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub som gjør seg godt i liten lukket kasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ingen?

    Er bare å komme med forslag rundt porta kasse til HX250D'ene mine, eller komme med kommentarer eller tips til de elementene jeg har lista opp, eller eventuelt lignende elementer..

    På forhånd takk

    Mvh Lars
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

    Comment


    • #17
      Focal 33V1 funker hvertfall kjempe i lukket kasse på 45 liter
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

      Comment


      • #18
        Høres bra ut!

        Hva blir egentlig forskjellene på 33v1 og 33v2? Antall spoler?

        Er vel mer med tanke på at 33v1 ser ut til å være mindre kravstor til kassevolum ("beregnet for 25 til 40 liter bassreflekskasse"), mens v2 derimot er påstått "beregnet for 25 til 50 liter lukket kasse".

        Bassrefleks er aktuelt så lenge volumet ikke går spesielt høyt, da tenker jeg under 50 liter, men mindre er å foretrekke. En stk 12" i bassrefleks burde jo gi meg den responsen jeg er ute etter.

        Jeg må vel nesten innrømme at jeg liker å ha muligheten til å vibrere sideflesket en gang iblant, men er veldig lite glad i romlete og upresis bass.
        Alpine 137BTi
        B² Audio = Lyd


        '97 E39 528

        Comment


        • #19
          Originally posted by Keltern View Post
          Høres bra ut!

          Hva blir egentlig forskjellene på 33v1 og 33v2? Antall spoler?

          Er vel mer med tanke på at 33v1 ser ut til å være mindre kravstor til kassevolum ("beregnet for 25 til 40 liter bassreflekskasse"), mens v2 derimot er påstått "beregnet for 25 til 50 liter lukket kasse".

          Bassrefleks er aktuelt så lenge volumet ikke går spesielt høyt, da tenker jeg under 50 liter, men mindre er å foretrekke. En stk 12" i bassrefleks burde jo gi meg den responsen jeg er ute etter.

          Jeg må vel nesten innrømme at jeg liker å ha muligheten til å vibrere sideflesket en gang iblant, men er veldig lite glad i romlete og upresis bass.
          Greier du å strekke deg til 50liter er det lite som slår HX'ene dine på trøkk og presisjon.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #20
            Jeg la jo merke til at det låt ganske greit i volvon og da var det jo bare gjennom skiluka i baksete lyden kom. Dette var jo dog med over 70 liter volum om jeg ikke husker veldig feil, samt en ganske stor og lang slisseport.

            Etter nærmere ettersyn så har jeg ikke råd til å bruke noe mer penger på bilstereo heller, grunnet knoting på lønningskontoret, så det blir nok å bygge ny kasse til HX'ene!

            Også har det seg slik at jeg har to stk 2.5" aeroporter liggende, så i den sammenheng lurer jeg jo på om dette er noe som kan benyttes i ny kasse? Eller vil det anbefales å bruke større porter her?

            Det eneste jeg har å utsette på dette oppsettet med 2 stk HX250D, er at impedansen enten blir 4 eller 1 ohm. Det står koblet i 4ohm for øyeblikket og 1ohm har ikke vært aktuelt enda.. Hadde vært moro å prøvd 2ohms drift, men det er vel ikke mulig med disse elementene...
            Alpine 137BTi
            B² Audio = Lyd


            '97 E39 528

            Comment

            Working...
            X