Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clarion eller Sony

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clarion eller Sony

    Jeg spør massene, hvilken spiller skal jeg bruke. Vil kanskje konkurrere litt i SQ.

    A) Clarion-spiller fra ca -94, relativt grym, med en boks ved siden av. Er ikke phono ut direkte fra spilleren.

    B) Sony fra -94/95. Denne var også grym på sin tid. Denne er litt mer selv-bygg, med flere forskjellige bokser, som MÅ være med. Denne har heller ikke phono direkte fra spilleren i dashbordet.

    Jeg kommer til å bruke noen MB Quart-høyttalere, og sannsynligvis en McIntosh forsterker.
    Åpen for alle forslag, og please, se bort fra signaturen min.
    Mathias.... Soundman is alive
    Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
    Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

  • #2
    Kanskje greit å oppgi hvilke spillere det er snakk om?
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      Hei Gamle ørn !

      Hold deg til Clarion spillern din :-D
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #4
        Originally posted by sqwannabe View Post
        Kanskje greit å oppgi hvilke spillere det er snakk om?
        Clarion ADCS-1 og komplett Sony ES.
        Mathias.... Soundman is alive
        Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
        Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

        Comment


        • #5
          Den clarion'n har jeg ikke hørt så mye om, men gamle ES systemet finnes det jo mange tilhengere av der ute.
          Har du begge?
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            Jepp....
            Til Clarion fulgte det orginalt med en liten bærbar pc med Windows 3.0, for å foreta grunn-instillingene. Nypris i 94 var ca 70 laken..... Kan være derfor de ikke solgte mer en 2 her. På den annen side, er produsert totalt 400 stk.
            Mathias.... Soundman is alive
            Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
            Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

            Comment


            • #7
              Sony eller Clarion? Pest eller kolera...?

              Comment


              • #8
                Da er det vel bare å prøve, og se hvilken som låter best?
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #9
                  Du skal bruke Clarion spilleren din.

                  Har du hørt med Tollamoen om han har fjernis til deg ? Han er vel den eneste i landet som har mengder med old school Clarion liggende.


                  Edit: Har hørt med han og det er ikke umulig at det ordner seg.
                  Last edited by Engen Audio; 16-11-2008, 20:42.
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #10
                    Tja.. tror kanskje hadde gått for Clarion`n pga den er vel noe snillere med deling til midbass delen enn Sony`n er tror jeg.. Har faktisk aldri hørt Clarion sin , men har bare erfaring med Sony``n jeg... (always sony fan...lol)

                    Sony kan ikke deles lavere enn 629Hz på midbass delen i et 3veis frontsett aktivt... Ved 2veis front , så kan mellomtone/midbass deles helt ned til 78Hz....

                    Det kryr vel av Clarion ADCS-1 i Sverige utrolig mange som brukte det på 90tallet.... faktisk den eneste grom spiller ikke har vært borti eller hatt i min bil...hehe

                    "Holdt" på kjøpte den Clarion ADCS-1 her i Norge som jeg faktisk tror Mathias eier nå... men hadde seff ikke penger der og da.. ;(
                    Last edited by Soundboy; 22-11-2008, 18:20.

                    Comment

                    Working...
                    X