Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuning på porta kasse, hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tuning på porta kasse, hjelp!

    Hei!
    Skal lage en portet kasse, men har fått beskjed om at porten skal vere 53cm lang, å da eg har tenkt å ha denne på toppen av kassa, så blir det alt for langt, så eg lurer på vis eg gjør som på bildet undet her, vil tuninga bli det samme da?
    Har en stasjonsvogn som denna kassa skal inn i, men vil ikkje ha den høgere enn bakseta, som da er ca 50cm høgt oppe, så sånn som på nederste forslaget, at kassa blir over 70cm høg, det blir uaktuelt.

    Mvh
    Johnny Myhre

  • #2
    Ingen?
    Mvh
    Johnny Myhre

    Comment


    • #3
      Det du skisserer vil fungere helt fint, men det er ikke lengden av den indre veggen som skal være 53cm.
      Det er midten av porten som skal være 53cm.

      Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

      Comment


      • #4
        Spør på samme overskrift jeg...

        Når du skal regne volum i kassen så skal du jo trekke fra den plassen elementet tar + bassrefleks røret. Er det bare materialet på røret du skal trekke fra, eller skal du trekke fra hele volumet røret tar?

        Flash

        Comment


        • #5
          Originally posted by Flash View Post
          Spør på samme overskrift jeg...

          Når du skal regne volum i kassen så skal du jo trekke fra den plassen elementet tar + bassrefleks røret. Er det bare materialet på røret du skal trekke fra, eller skal du trekke fra hele volumet røret tar?

          Flash
          Hmm, vi mener antageligvis det samme, men man skal ikke trekke fra volumet, man skal legge til.
          Legg til volumet av elementet og porten.
          Og ja; både lufta og materialet av porten.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Originally posted by Dag Johansen View Post
            Det du skisserer vil fungere helt fint, men det er ikke lengden av den indre veggen som skal være 53cm.
            Det er midten av porten som skal være 53cm.

            Mvh
            Dag Johansen
            OK, takk for svar
            Mvh
            Johnny Myhre

            Comment


            • #7
              Opps... Meinte legga til. Takk for svar.

              Comment


              • #8
                Unngå for all del slike vinkelrette bøyer på porten. Det skaper bare trøbbel og ulyder. Trenger ikke mye effekt for å bruke opp gjennomstrømningskapasiteten til en slik port..
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hifonic View Post
                  Unngå for all del slike vinkelrette bøyer på porten. Det skaper bare trøbbel og ulyder. Trenger ikke mye effekt for å bruke opp gjennomstrømningskapasiteten til en slik port..
                  Hm, hvordan kan eg lage porten da? få samme tuning, men ikkje ha den lengere? går de å gjøre åpningen større på en måte?
                  Mvh
                  Johnny Myhre

                  Comment

                  Working...
                  X