Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kicker 08SL715

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kicker 08SL715

    Hei
    Skal anskaffe meg en L7 15".

    Har allerede en dynaBel BF7501 som leverer;
    1x750 Watt RMS i 4ohm
    1x1400 Watt RMS i 2 ohm
    1x2500 Watt RMS i 1 ohm

    Vil kjøre suben til det ytterste, ikkje så det er fare for at eg sprenger den da, men skal spille heftig!
    Burde eg da kjøpe 2x2ohm spoler eller 2x4ohm?
    2x2ohm så får eg koblet ned til 1ohm, men blir 2500 Watt RMS for mye for denne suben?

    Peak Power Handling
    2,000 watts

    RMS Power Handling
    1,000 watts

    Sensitivity
    89.4 dB

    Mvh
    Johnny
    Mvh
    Johnny Myhre

  • #2
    nei, guff på...

    Comment


    • #3
      Originally posted by Henning- View Post
      nei, guff på...
      de ekje fare for å sprenge den altså?
      har lite lyst å brenne over nok en spole
      Mvh
      Johnny Myhre

      Comment


      • #4
        men da blir det 2x2 ohm
        Mvh
        Johnny Myhre

        Comment


        • #5
          Jeg ville helt klart kjøpt 2x4, så du hadde fått kjørt den i 2ohm.. Ikke bare pga. at 2500 watt er forferdelig mye, men også for at forsterkeren har bedre kontroll over elementet i 2ohm. Du som bruker vil ikke merke forskjell i lydtrykk, men lydkvaliteten vil bli bedre..

          Hva er grunnen til at du kjøper L5 egentlig, å ikke L7? er det prisen så skjønner jeg det..
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            Originally posted by aFFekak View Post
            Jeg ville helt klart kjøpt 2x4, så du hadde fått kjørt den i 2ohm.. Ikke bare pga. at 2500 watt er forferdelig mye, men også for at forsterkeren har bedre kontroll over elementet i 2ohm. Du som bruker vil ikke merke forskjell i lydtrykk, men lydkvaliteten vil bli bedre..

            Hva er grunnen til at du kjøper L5 egentlig, å ikke L7? er det prisen så skjønner jeg det..
            L5? Har da skrivd L7 vel? hehe, er ihvertfall L7 eg skal ha, men vil det trykke like godt i 2 ohm som i 1 ohm, er de det du sier?
            Mvh
            Johnny Myhre

            Comment


            • #7
              Originally posted by JVMyhre View Post
              L5? Har da skrivd L7 vel? hehe, er ihvertfall L7 eg skal ha, men vil det trykke like godt i 2 ohm som i 1 ohm, er de det du sier?
              Hehe, leste jeg virkelig så feil?:P

              Jaja, med såpass mye effekt vil du ikke merke forskjell i lydtrykket, men lydkvaliteten vil som sagt bli bedre.. Forsterkeren har mer kontroll over elementet i 2ohm.. Den blir ikke bare sendt fram og tilbake i en ukontrollerbar "eksplosjon"..
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

              Comment


              • #8
                Originally posted by aFFekak View Post
                Hehe, leste jeg virkelig så feil?:P

                Jaja, med såpass mye effekt vil du ikke merke forskjell i lydtrykket, men lydkvaliteten vil som sagt bli bedre.. Forsterkeren har mer kontroll over elementet i 2ohm.. Den blir ikke bare sendt fram og tilbake i en ukontrollerbar "eksplosjon"..
                ooook, da blir det 2x4 ohm på meg, håper på "noe" trykk
                skal ha 180 l kasse med port på 8,6cm x 41cm og 35cm lang
                Mvh
                Johnny Myhre

                Comment


                • #9
                  Originally posted by JVMyhre View Post
                  ooook, da blir det 2x4 ohm på meg, håper på "noe" trykk
                  skal ha 180 l kasse med port på 8,6cm x 41cm og 35cm lang

                  Tror nok de fleste vil være enig i at det er best.. Det er kun om du har en forsterker som er for "liten" at det i det hele tatt er vits i å kjøre i 1ohm, for å få all kraft ut av forsterkeren.. for det første så er det strømkrevende, og for det andre så mister du lydkvalitet/kontroll over elementet i 1ohm.. Dersom du ikke driver med DB-drag såklart, da er det jo 1ohm som teller:P
                  Mvh.
                  Roy
                  Mob: 40 30 99 06

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by aFFekak View Post
                    Tror nok de fleste vil være enig i at det er best.. Det er kun om du har en forsterker som er for "liten" at det i det hele tatt er vits i å kjøre i 1ohm, for å få all kraft ut av forsterkeren.. for det første så er det strømkrevende, og for det andre så mister du lydkvalitet/kontroll over elementet i 1ohm.. Dersom du ikke driver med DB-drag såklart, da er det jo 1ohm som teller:P
                    skjønner
                    Mvh
                    Johnny Myhre

                    Comment

                    Working...
                    X