Announcement

Collapse
No announcement yet.

stinger sp 1500,eller apollo a1750?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • stinger sp 1500,eller apollo a1750?

    Hviket av disse 2 batteriene anbefaler dere?
    Har en audi a3 og har tenkt til og bytte ut det originale batteriet.
    har 1 stk focal fp5.500 og focal fp1.800.
    focal k3p frontsett og 2 stk focal 21 utopia.
    har oppgradert kabler til og fra batteriet og dynamo......vil det være tilstrekkelig med og bare bytte ut batteriet?
    Har ikke noen baktanker med og konkurere her,vil bare få best utbytte av det utsyret jeg har!

  • #2
    har ikke prøvd apollo..

    men har god erfaring så langt med ett stingerbatteri (sp 800)som er mindre en det du skal ha.
    Har kun hatt det en måneds tid,så kan ikke si så mye om lanngtidsbruk

    etter det jeg har fått med meg så har noen agm batterier et problem med å tåle ladespenning over 14,5v over tid.Dette er dog ikke ett problem for vanlige dødelige med vanlige dynamoer med intern laderegulator.

    I stinger sin manual anbefaler dem faktisk mellom 13,7 og 15v og helst mellom 14,7-15v.

    jeg bruker mitt stinger bak og ett maxxima batteri forran.Det skal helst ikke ha mere enn 14,4v.

    Men apollon og stinger er uansett bedre enn maxxima

    har ikke googla anlegget ditt så vet ikke om du trenger 1 eller2

    håper du brukte 50mm2 når du oppgraderte kablene.

    Du vil mest sannsynelig klare deg med ett batteri av type agm så lenge motor er på og du kjører litt.
    Kan fort bli bruk for 2 hvis du står mye stille med tenninga av
    Men da er det viktig å få ladet dem opp fult innimellom.

    Comment


    • #3
      vel,,da har jeg googla litt.

      jeg vil da påstå at du ha 50mm2 kabel og minimum ett slikt batteri men alt er relativt

      Comment


      • #4
        har brukt 50 mm på alt som er,så håper det er bra nok....
        grunnen at jeg spør om hvilket batteri jeg bør velge,er at ut i fra spec på disse 2,er de veldig like....jeg får begge 2 får ca den samme prisen,men veit at veiledende pris på stingerbatteriet er 2500 mere en apollo!
        Veit at prisen ikke behøver og bestemme hvem som er best men...!Hmm...
        Takker for svar...

        Comment


        • #5
          hvis ikke jeg tar feil er vel stinger batteriet samme som odessy og i så tilfelle har hvertfall odessy pc 1500 en pris på 2800kr som er 100kr mindre enn apollo. Forøvrig er vel det apollo batteriet samme som northstar. Har selv apollo og må si meg fornøyd med det. Tror alle demobilene til dynabel også har apollo inkl. Jon Ola med dynabel golfen.
          Ikke tåle ladespenning over 14,5v? Har vel hørt det motsatte jeg da,. at dem skal helst lades med 14,7-14,9v....
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

          Comment


          • #6
            Hmm,apollo eller stinger??????????vanskelig når prisen for min del er lik!!!!!!!

            Comment


            • #7
              hvis det stemmer at stinger og odessy er samme batteri hadde jeg valgt stinger.
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                men stinger ovenfor apollo da?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by biffen071278 View Post
                  hvis det stemmer at stinger og odessy er samme batteri hadde jeg valgt stinger.
                  Hvorfor kjøpe stinger når odyssey har helt likens batteri å pluss at stinger overpriser batteriene for at det står stinger på dem?


                  Jeg har hatt båder stinger og odyssey å det er knall gode batterier begge 2...og metall kassene man for med et must som ofte så passer ikke det orginale batteri feste på stinger og odyssey batterien.
                  Focal
                  Mosconi
                  Pioneer

                  Comment


                  • #10
                    grunnen til at jeg lurer,er at jeg får stinger batteriet til samme pris som apollo.....derfor er jeg litt usikker på hvem av de jeg skal velge med tanke på ytelse og kvalitet!
                    følger det med stålkasse til alle stingerbatteriene med i prisen?

                    Comment


                    • #11
                      det er vel et fett hvilket du velger, men er ganske sikker på at stinger batteriet passer i orginalt batterifeste, men tror ikke apollo gjør det.?
                      Prosjekt SQ Audi A3

                      Comment


                      • #12
                        det passer se på stereotrådene mine har dette batteriet til stinger jeg passet som et skudd å funker supert
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

                        Comment

                        Working...
                        X