Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt fronsett, men hvilket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt fronsett, men hvilket?

    Da er årets EMMA sesong over og har allerede begynt å tenke på neste.. Det som er helt sikkert er at nytt frontsett skal handles inn, men er veldig i tvil på hvilket. Da jeg på NM nå i helga så at det var veldig Focal/Hertz/pioneer dominert kunne jeg kanskje tenkt meg å prøve noe annet. Har kikket endel på Helix sine da... Men bare komme med forslag, 2 el 3 veis. Så var det budsjett ja. hm.. max 6000kr...Kan jo si at jeg er veldig fornøyd med focal settet jeg har men vil prøve noe nytt...
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

  • #2
    Jeg har et Model 3-veis sett for salg. Skikkelig old school høyttalere fra begynelsen av 90-tallet. Men nesten ikke brukt
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Se litt på Seas Lotus Reference

      Meget bra frontsett til en hyggelig pris.
      Håvard S
      Daglig Leder
      PlanetHifi
      Trondheim

      www.planetHIFI.no

      Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
      Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


      BMW 750 Prosjekt tråd

      Comment


      • #4
        sett litt på det seas settet ja. eneste er vel at hvis det blir 2 veis må jeg flytte mid bass/mellomtone opp i dashen men er kanskje ikke noen heksekunst? (er helt nede ved beina orginalt)
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          Kjøp på 4"eren....
          Øyvind Kalbækken

          Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

          Comment


          • #6
            Du kan jo også snuse litt på Rainbow sine elementer. Tysk kvalitet, meget bra lyd spør du meg. Nå har jeg ikke det mest trente øret i verden, men jeg liker nå å tro at jeg kan litt..

            www.transmedia.no er vel importør for tiden, tror jeg.
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              Originally posted by Øyvind View Post
              Kjøp på 4"eren....
              Det har og vært i tankene ja
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                Originally posted by biffen071278 View Post
                Da er årets EMMA sesong over og har allerede begynt å tenke på neste.. Det som er helt sikkert er at nytt frontsett skal handles inn, men er veldig i tvil på hvilket. Da jeg på NM nå i helga så at det var veldig Focal/Hertz/pioneer dominert kunne jeg kanskje tenkt meg å prøve noe annet. Har kikket endel på Helix sine da... Men bare komme med forslag, 2 el 3 veis. Så var det budsjett ja. hm.. max 6000kr...Kan jo si at jeg er veldig fornøyd med focal settet jeg har men vil prøve noe nytt...
                har et seas sett liggende om du er intr.

                kan også sette på en 4" seas etterpå om du ønsker 3-veis
                Mvh
                Tufte's hotline

                Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                Comment


                • #9
                  Snakker vi passiv eller aktiv deling?
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #10
                    jeg tror det blir passivt i og med jeg ikke har så mye peil på deling og frekvenser, men skal aldri si aldri
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #11
                      hvordan er DLS da? ser det er hyggelige priser på det i nabolandet
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment


                      • #12
                        Legg litt ressurser i å lære deg aktiv deling.
                        Du har så mange fler valg da, spesiellt om du skal ha noe litt "offstream".
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                        Comment


                        • #13
                          altenativetda er og kjøpe seg ett sett som kan bi-ampes for og gjøre det litt lettere og tryggere i starten om man føler seg utrygg og er redd for og ødelegge noe.
                          sound.vision.soul

                          Type R

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har DLS Utimate UP6. Liker vedig godt lyden i de. Spiller kraftigt og definert uten at diskanten blir for spiss.
                            Søkte på nettet om tester av UP6 også og det såg ut som det var flere som var fornøyd.

                            Comment

                            Working...
                            X