Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bass i V40.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bass i V40.

    Skal bygge anlegg i min nyanskaffede V40, og trenger noen tips.
    Trenger plassen og vil ha muligheten til å kunne legge ned setene uten å trenge å ta ut noe.
    Lurer på å bygge ned i reservehjulsbrønnen, men vil ha det flate gulvet. Hvordan er det å bygge under det orginale gulvet uten å lage nytt gulv og hull i gulvet? Vil det tynne pappgulvet stå og "blafre" da?
    Mener det er plassert en sub under gulvet orginalt i V50, og muligens i de siste modellene av V40.

    Så en V40 på en messe en gang med en sinnsyk bass og uten noe synlig anlegg. Er det jeg vil oppnå med å bygge i gulvet. Trenger ikke spille sinnsykt, men bedre enn de to 8" aktive jeg har nå
    Har ikke kjøpt komponenter enda så dette er ikke noe tema enda. Bør jeg velge 10" eller 12"?
    Last edited by C.F.; 24-10-2008, 19:03.
    Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

  • #2
    Ingen som kan si om det er dumt å bygge under gulvet eller ikke??
    Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

    Comment


    • #3
      Jeg kan.. Det er IKKE dumt å bygge under gulvet, men du må dempe skikkelig, så det ikke skrangler i hele bagasjen..
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #4
        Takk for svar Det betyr at hvis jeg demper skikkelig trenger jeg ikke tenke på å lage nytt gulv eller ha elementet "i" gulvet?
        Tenkte å bygge sånn at jeg har elementet en cm eller to fra gulvet.

        EDIT: Stikker ned i garasjen og eksperimenterer litt jeg...grei måte å bruke fredagskvelden på! Kom gjerne med flere innspill
        Last edited by C.F.; 24-10-2008, 19:13.
        Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

        Comment


        • #5
          Da har jeg vært og målt litt. Med en dybde på 17,5 cm skal det vel ærlig talt være en utfordring å få bygd en kasse der uten å heve gulvet. Så tok en tur på teknisk museum og fant frem dette:


          Utrolig hvor lett det er å bygge i en herregårdsvogn Ser ut til at jeg bare må krype til korset og lage nytt gulv for var sinnsykt deilig med litt lyd i bilen igjen.
          Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

          Comment


          • #6
            Du kan jo velge en bass som ikke bygger så dypt. Kenwood KFCWPS1000F, Pioneer TS-SW1241D eller TS-SW1041D er alle gode alternativer som spiller bra.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Jøss...det ante jeg ikke! Den Pioneer-suben på 8,2 cm hadde jo vært max. Er det noen ulemper/fordeler med et så grunt element? Ser jo fordelen i at det kan monteres på grunne steder, men må være andre sider ved et sånt element.
              Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

              Comment

              Working...
              X