Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i Volvo 360. Halp plx!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i Volvo 360. Halp plx!

    Hjelp en noob!

    Skal gå til innkjøp av et anlegg til en Volvo 460 2.0 95 mod. Tenker å kjøpe noe brukt, som spiller bra.

    Headunit: Alpine 9812RB / Pioneer DEH-6000UB?
    Tenkte noe liknende de to der.. Vil ha god lyd, byggkvalitet og enkel betjening, men skikkelig kompatibilitet til min iPhone hadde også absolutt vært å foretrekke!
    Tenkte å bruke ca 2000 på noe brukt / nytt, maks 3000.

    Frontsett: Noe fra DLS eller Focal i prisklassen 1600-1700 ca. Må ha 5.25, og har ikke noen monteringshull for diskant.. Men det går vel an å få tak i et lite kabinett til dem som man kan skru fast i dashet eller noe?

    Amp til frontsett: Tenkte Dynabel 1502. Noen bedre forslag?

    Amp til sub: Tenkte Dynabel 4501.. Gir meg bra med kraft til det jeg har forestilt meg av subs.

    Høyttalere til hattehylle: Aner ikke.. Jeg tenker jeg vil ha 5.25, 6x9 blir fort grøtete og oversaturert av bass for de som sitter bak, blir det ikke?
    Aner ikke hvilket merke.. Tenker at jeg vil ikke ødelegge lydbildet, så må bruke litt penger på det, men rundt tusenlappen, kanskje litt mer?

    Sub: 2x10". Noe med bra respons, som er kjapp og presis. Det blir ingen db-drag bil akkurat, men litt trøkk er jo greit da. Tenkte noe som lå på rundt 1500 med rundt 400w rms hver.
    Og.. jeg aner ingenting om bygging av kasser. Noen som vet hvem som selger / bygger kasser i Bergen, eller noen av dere som jeg kan leie inn til å snekre sammen en for meg?

    Hvis det er noen som har noe brukt av det jeg har nevnt, så skrik ut (evt på pm)

    Takk!
    Last edited by veegard; 23-10-2008, 08:22. Reason: Leif
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

  • #2
    460 er vel sedan?

    for det første ville jeg lagt 6*9 pengene i bedre/dyrere frontsett. Om ikke er det fare for at du vil få mer og høyere lyd bakfra.

    2*10 til 1500? Hertz Es250 er gode subber til en rimelig penge, få bygget eller få hjelp til å bygge ei ordentlig kasse, etter hvordan hattehylle og baksete er bygget opp

    Comment


    • #3
      flere 460 anlegg ja, tror du burde gå for en bassrefleks kasse.

      orginalt er det 13cm / 5 ¼” forran
      noe mere du lurer på så send meg en pm
      VW Golf 4
      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
      Simen Sormbråten

      Comment


      • #4
        kommer med et lite forslag til deg jeg

        Frontsett 1.stk
        http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=715 Kr1.299,-
        Bass 2.stk
        http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=722 Kr1.199,-
        hattehylla 1.stk
        http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=711 Kr899,-


        PS. diskanthusene til Herzt har en genial vinkel bak, som gjør at du får en perfekt vinkling uten å modde noe som helst
        Last edited by simso; 22-10-2008, 20:50.
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

        Comment


        • #5
          Takker for svar! Aldri hørt om det merket før simso. Men det ser jo interresant ut.
          Tror jeg dropper høyttalere bak foreløpig.
          Noen innspill på headunit og amps?
          Jeg har et kabelkit fra biltema forresten. Det ser jo helt greit ut, god diameter på batterikabelen. Er det vits med bedre signalkabler?
          Og tror noen av panelene er litt løse, merker det når jeg skrur lyden litt opp.

          Noen som vet om det er dårlig plass i døren, så jeg må tenke på å unngå dype høyttalere eller?
          Litt knotete innlegg, lynet tok ruteren min, skriver på iphone!
          Vegard
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

          Comment


          • #6
            er ganske bra plass i dørene, for å få av dør trekket må du ta ut to skruver inne i håndtaket, så sitter det en bak vidus sveiva om du har det, og en siste bak det lille firkant dingsen langt bak og nede på døra,

            du trenger ikke å ta av dør trekket for å få ut høytaleren, det gitere er det bare å dra i
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

            Comment


            • #7
              jeg bruker denne forsterkeren til subbene mine, og det spiller bra, synes da jeg
              http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1072
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

              Comment


              • #8
                Takk for svar!
                Jeg tar å ser om jeg finner noen komponenter brukt, så får se hva jeg finner! Men jeg tenkte Hertz, Dynabel eller noe sånt noe.
                98' Audi A4
                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                Comment


                • #9
                  jeg vil anbefale deg å kjøpe en sån reperasjonsbok (de har den på biltema) og flere steder, der står det mye bra info om hvordan du skal reparere ting
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

                  Comment


                  • #10
                    mange kloke ord..

                    Comment


                    • #11
                      Så langt:

                      Haynes Volvo 460 manual lastet ned fra TPB

                      Alpine CDA-9887R
                      Fusion Jonah Lomu 5.25 frontsett
                      Genesis Profile Four 4x50w (skal brokobles til 2x100)
                      Earthquake Subzero 2 x 10" 450w rms 2ohm
                      1x 21mm2 kabelsett
                      1x 50mm2 kabelsett

                      Mangler: MONOBLOKK! :0
                      98' Audi A4
                      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                      Comment


                      • #12
                        hvorfor skal du ha to kabel sett?
                        VW Golf 4
                        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                        Simen Sormbråten

                        Comment


                        • #13
                          holder jo med et kabel stt og en ekstra ca 5meter med 50kvd samens med n splitter til strøm 2x21 fra 50...

                          Comment


                          • #14
                            kjøp deg noe sånt:
                            http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1044
                            og en liten stomp med kabel som passer til forsterkerene

                            og så trenger du kansje en signalkabel som du bruker til den andre forsterken
                            VW Golf 4
                            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                            Simen Sormbråten

                            Comment


                            • #15
                              Jeg hadde et 21mm kabelsett fra før nemlig.. Og jeg trengte et par med signalkabler til uansett... Så nå har jeg trukket en egen 21mm2 til fire-kanaleren, og en 50mm2 til monoblokken. ^^
                              98' Audi A4
                              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                              Comment

                              Working...
                              X