Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterier!! Skal bestille i morgen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterier!! Skal bestille i morgen.

    Trenger noen tips til batterier.

    Dette er det eg har:

    Kicker Solo X18
    Ground Zero GZPA 1.8000D

    2 stk Alpine SPR-17S komponentsett
    2 stk Alpine SPR-17C coaxial
    2 stk MRP-F300 forsterkere

    Eg vet en ting, og det er at dette trekker MYE MYE MYE strøm!!!!!

    Eg trenger noen GODE batterier som duger til dette her. Helst ikke mer enn 3 batterier totalt.

    Bilen er en BMW E34 525tds Touring med batteriet i bagasjerommet (?), og må eg da oppgradere kabelen fra dynamoen? Mener det er en 50mm2 kabel som ligger der orginalt. Duger det da?
    Dynaoen forblir orginal i begynnelsen (rolig spilling, og kun når motoren er i gang)

    Hvis det blir 3 batterier totalt, så bytter eg ut det orginale, og har 2 stk så nært forsterkere som mulig, det blir dobbelt opp med 50mm2 kabler mellom alle batterier.

    Noen som kan hjelpe meg EFFEKTIVT her? Må bestille snarest mulig, da eg har fått i huet at alt skal inn i bilen til helga.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

  • #2
    Originally posted by Larsi View Post
    Trenger noen tips til batterier.

    Dette er det eg har:

    Kicker Solo X18
    Ground Zero GZPA 1.8000D

    2 stk Alpine SPR-17S komponentsett
    2 stk Alpine SPR-17C coaxial
    2 stk MRP-F300 forsterkere

    Eg vet en ting, og det er at dette trekker MYE MYE MYE strøm!!!!!

    Eg trenger noen GODE batterier som duger til dette her. Helst ikke mer enn 3 batterier totalt.

    Bilen er en BMW E34 525tds Touring med batteriet i bagasjerommet (?), og må eg da oppgradere kabelen fra dynamoen? Mener det er en 50mm2 kabel som ligger der orginalt. Duger det da?
    Dynaoen forblir orginal i begynnelsen (rolig spilling, og kun når motoren er i gang)

    Hvis det blir 3 batterier totalt, så bytter eg ut det orginale, og har 2 stk så nært forsterkere som mulig, det blir dobbelt opp med 50mm2 kabler mellom alle batterier.

    Noen som kan hjelpe meg EFFEKTIVT her? Må bestille snarest mulig, da eg har fått i huet at alt skal inn i bilen til helga.
    Stinger pc1700 eller oddesey har samme størrelse som originalbatteriet ditt, og 3 sånne blir bra.
    Ketil Skjei
    Leder EmmaNorway
    www.emmaweb.no

    Comment


    • #3
      Skal vel kunne få plass til et Odyssey PC2150S i den orginale batterikassen? Vurderer 2 slike, bare prisen blir bra.
      Husker du hvor batteriet er? under baksetet, eller i trunken?
      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

      Comment


      • #4
        Northstar!!
        Øyvind Kalbækken

        Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

        Comment


        • #5
          På E34 sedan er i hvert fall batteriet under baksete, mener å huske at det også gjelder touring...
          Der passer akkurat PC1700 som forøvrig er et meget bra batteri. To sånne bør være nok.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Larsi View Post
            Skal vel kunne få plass til et Odyssey PC2150S i den orginale batterikassen? Vurderer 2 slike, bare prisen blir bra.
            Husker du hvor batteriet er? under baksetet, eller i trunken?
            Jeg har ett Kinetik HC2000 på orginalplass i min touring. Og ja, det er plassert under baksetet! Husker ikke målene på det i farten, men ta ett søk på google så finner du det sikkert ut. Men om du skal hive inn alt dette på en helg, så er det nok greit å orientere seg litt rundt i bilen, så du finner smarte måter å gjøre det på.. Bedre bil å bygge stereo i skal man lete lenge etter!

            Kabelen fra dynamoen trenger du ikke å skifte, den er på 70mm2 og du får jo aldri mere strømtrekk der enn det dynamoen din klarer å levere. I min er det orginalt med 140A dynamo, vet ikke hva det er i tds, men det holder iallefall lenge i min! Har hatt sånn passe strømtrekk i den tidligere...
            Last edited by Joakim; 06-10-2008, 02:10.
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #7
              Gode svar her, takker så meget!
              Men har fremdeles ikke bestilt batterier, så må vite hva eg bør kjøpe.
              Stinger PC70 eller hva de heter? får de for ca 2000.- per stk.. men de har så høy indre motstand.. 4ohm.
              It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
              Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

              Comment


              • #8
                hva med 3 av disse?http://www.mamut.net/dynabel/subdet579.htm Koster 2000kr pr.stykk hos torshov....Dette er vel northstar batteri med apolle klistremerke har jeg blitt fortalt...
                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                Comment


                • #9
                  Nja, er vel ikke noen som har erfaring med forskjellige typer batterier her da?
                  Har på følelsen av at Exide sine batterier er gode, men de koster en del.
                  It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                  Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                  Comment


                  • #10
                    exide er ikke det sønniak? Jon Ola med dynabel golfen byttet vel 12 av disse mot 6 av de jeg linket til å sa hvertfall han hadde mer strøm med apollo batteriene....
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #11
                      jo, men de har flere typer batterier.
                      Jon Ola hadde vel maxxima 900?
                      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                      Comment


                      • #12
                        Nå fant eg batteriet eg egentlig kunne tenkt meg, men det var DYRT.
                        Kinetik HC2400 Monster.

                        Noen som vet hvor de selger disse billigere enn Morel, eller er Morel litt villige til å gi rabatter?
                        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                        Comment


                        • #13
                          det husker jeg ikke i farta. Men er jo hva du skal gi for det å... vet hvertfall til db drag sies det jo at odessy 2150 er noe av det bedre, men koster da ca 1600kr mer enn apollo (northstar) batteriet.
                          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                          Comment


                          • #14
                            Morel er vel importør av kinetick batteriene......Så skulle tro han var av billigste uten at jeg vet,,
                            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                            Comment


                            • #15
                              passerer jo 8000.- inkl frakt :S helt syykt
                              It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                              Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                              Comment

                              Working...
                              X