Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til MDS APX Audiophile Pro 15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse til MDS APX Audiophile Pro 15"

    Hei, jeg har akkurat byttet noe bilstereo greier med Paulsberg her på forumet. Og jeg skal lage en ny kasse til en MDS Audiophile 15" jeg endte opp med..


    Er det noen som har peil på hvor mye plasse denne skal ha og port str. for å bli tunet til 31-38hz?
    Jeg fant ut at den største MDS anbefaller er 62 liter bassrefleks, men syns det virker litt lite? og det står heller ikke hvor svær porten skal være eller hvor dyp...
    Kjører subben på 1ohm..

    Har tenkt til og lage refleks kasse til den i en -92 corolla hatchback, plass er ikke noe problem, vil bare ha mest ut av subwooferen.

    Prøvde også det programmet til mds, skjønte heller lite og det blei bare surr...Så takker for hjelp!

    http://www.mds.se/?artnr=115015

    edit: Og til Eirik Aspaas aka Klovnster, har ikke bytta bort Hertz`en!

  • #2
    60 liters tegning ligger jo på siden der, under arkfanen som heter "lådritningar"

    60liter, med rør på 10,3 x 24cm.... F-3dB: 30 Hz, Fb1: 41 Hz

    Comment


    • #3
      Jeg fant ikke den infoen der jeg? så de tegningene, men så ikke noe mål på røret.

      Blir den tuna til 30 eller 41hz da?

      Hvor mye plass bør jeg ha bak refleks porten og subben?

      edit: grunnen til at jeg spørr om kassevolum er jo ikke at jeg ikke har funnet infoen fra mds, men når jeg skulle lage kasse til min Hertz HX380D fikk jeg beskjed om å lage en kasse på 90 liter(av Dag Johansen) som har funket utrolig bra, og Hertz skriver jo selv at den passer fra 40 til 60 liter reflekskasse..

      edit2: en ting til, kan jeg liksom "justere" tuning frekvensen ved og gå opp og ned i liter og opp og ned i lengde på porten?
      Last edited by PoTheFo; 24-09-2008, 18:41.

      Comment

      Working...
      X