Announcement

Collapse
No announcement yet.

MB c180. sub -> kupê

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MB c180. sub -> kupê

    Hei, min første post her

    Har en Mercedes C 180 og som dere sikkert vet er Mercedes veldig tett, så lite lyd fra suben i bagasjerommet til kupê. Lest på diverse forum hvordan andre har gjort det. (Jeg har ikke midtarmlene i baksetet btw) Det vanlige er å ta ut bakhøyttalerene som er i hatthylla, eller å lage ny hatthylle med hull i.

    Jeg kunne tenkt meg å beholde bakhøyttalerene, og sluppet å lage ny hatthylle

    I hatthylla er det en innfelt en førstehjelpsskuffe. Det jeg tenkte en kunne gjøre er å skjære vekk den, blir en firkant ca 31 cm x 20 cm. Og skjære med vinkelsliper fra bagasjerommet gjennom metallet til dit. Utfordringen som jeg ser det er å lage det hullet ut i kupêen fin.

    Er dette en dum idê? Evt. andre forslag mottas med takk.

  • #2
    det fungererer fint ja. en kompis har gjort akkurat likedan..

    Comment


    • #3
      Originally posted by halseth View Post
      det fungererer fint ja. en kompis har gjort akkurat likedan..
      hvordan fikk han hullet fint?

      Comment


      • #4
        han brukte stkksag.. med blad som skjærer gjennom stål..
        helt strøkent vart det ikke da..

        Comment


        • #5
          Originally posted by halseth View Post
          han brukte stkksag.. med blad som skjærer gjennom stål..
          helt strøkent vart det ikke da..
          okei. hva gjorde han så med hullet? det eneste jeg kan komme på å gjøre er å bruke noe gitter eller netting. og kanskje dekke den med høyttalerstoff. vet ikke helt.

          Comment


          • #6
            han har ikke skjult det.. stygt er det men..
            du kan jo alltids skjære ut hull, så du kan sette ned bassrør da.. ser jo mye bedre ut..

            Comment


            • #7
              Originally posted by halseth View Post
              han har ikke skjult det.. stygt er det men..
              du kan jo alltids skjære ut hull, så du kan sette ned bassrør da.. ser jo mye bedre ut..
              må få det fint ja

              vurderte rør jeg og, men blitt overbevist om at det blir dårlig lyd av det.

              Comment


              • #8
                blir jo ikke dårlig lyd av det. jeg hadde det i min 230.rør ifra hattehyllen og ned til kassa,funket bra det!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by halseth View Post
                  blir jo ikke dårlig lyd av det. jeg hadde det i min 230.rør ifra hattehyllen og ned til kassa,funket bra det!
                  okei. blir vel ikke rett når jeg har aktiv sub (infinity basslink)? er ikke sånn ordentlig anlegg.

                  Comment


                  • #10
                    Lurer på om jeg skal ut bakhøyttalerene, og skjære hull i metallet i bagasjerommet - under hatthylla som førstehjelpsskuffa er. Har tatt ut innholdet, så det er bare lokket. Håper det skal være nok til at en får bra basseffekt.

                    Comment


                    • #11
                      Her kan du se hvordan jeg har gjort det
                      Pioneer PRS

                      Comment


                      • #12
                        fix hull i seteryggen og skaff en seterygg med armledd , så er problem løst

                        var heldig der jeg , kjøpte en C180 med armledd og nedfellbar seterygg...ellers syns jeg det er en grei bil å bygge stereo i..,)
                        Dashen kan f.eks demonteres under halvtime... helt supert`

                        Comment

                        Working...
                        X