Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD spiller med usb port-Takler den å drive en ekstern harddisk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CD spiller med usb port-Takler den å drive en ekstern harddisk?

    Hei.

    Jeg lurer på om en cdspiller med usb port klarer å kjøre/drive en ekstern harddisk?

    Sindre
    Kjører VW Passat 2003
    Vw Caddy 2012 (jobb)

  • #2
    Spørs om cd spilleren din kan styre den eksterne delen. Som oftes er det bare en ingang som gir deg mulighet til å overføre kun lyd signal, og dermed må all kontrollering gjøres fra den eksterne delen, og så vidt jeg vet kan du ikke gjøre det med en hardisk.

    Comment


    • #3
      Det fungerer fint med minnepenn på de fleste spillere og prinsippet blir vel det samme med f.eks en 160GB 2,5" disk?

      Jeg har null peil på data, så her må noen gjerne tilføye.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        tror ikke det går.
        for at du må ha noe som "spiller" musikken, eks: et program .
        i en mp3 så er det en spiller som leverer lyden når den står å går(prog):P

        dårli forklart. men..

        men kan prøve så finner du ut av det:P
        pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
        Ford<3

        Comment


        • #5
          hvis det fungerer fint med minne penn så burde det virke med harddisk å. Prinsippet er så godt som det samme. Men den kan jo sikkert bli treigere? Eller att den itte klare å håndtere all informasjonen....
          Kjører VW Passat 2003
          Vw Caddy 2012 (jobb)

          Comment


          • #6
            Skulle tro at det er noen begrensing i hvor mye spilleren håndterer ja
            I tillegg må jo en ekstern HD (somregel) ha strøm også da, så du må isfåall fikse det på en måte å
            1989 Volvo 740 GL

            Comment


            • #7
              Strøm til den er ikke noe problem
              Kjører VW Passat 2003
              Vw Caddy 2012 (jobb)

              Comment


              • #8
                2,5" trenger ikke strøm, den får det via USB. Men jeg ville nok testet med en 3,5" disk med ekstern strømforsyning først. Send en mail til importøren for spilleren din, de kan helt sikkert svare på dette
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Jeg var nå ganske sikker på at de aller fleste ekstern hardisker trengte strøm uansett jeg da men, enten ifra "vanlig kontakt" eller en annen usb port

                  (De fleste eksterne hardiskene som ikke går på strøm bruker ikke vanlig "hardisker" vil jeg tro isåfall, da disse drar mere strøm enn ett usb uttak greier å gi)

                  Dette var nå ganske off topic egentlig da men
                  1989 Volvo 740 GL

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by daruu View Post
                    Jeg var nå ganske sikker på at de aller fleste ekstern hardisker trengte strøm uansett jeg da men, enten ifra "vanlig kontakt" eller en annen usb port

                    (De fleste eksterne hardiskene som ikke går på strøm bruker ikke vanlig "hardisker" vil jeg tro isåfall, da disse drar mere strøm enn ett usb uttak greier å gi)

                    Dette var nå ganske off topic egentlig da men
                    men strøm burde jo ikkje vere noko problem da, ikkje så vanskelig å skaffe ein omformer fra 12v til 230v
                    Mvh
                    Johnny Myhre

                    Comment


                    • #11
                      Det er jo som regel 12volt som går inn på diskene, så der er det bare å få tak i en sak som kan gi stabilspenning på 12volt osv..

                      Men de to problemene du kan støte på:
                      1: Spilleren klarer ikke håndtere så mange mapper/mp3'er osv
                      2: Den fatter ikke filsystemet på disken, er den satt opp som NTFS f.eks så kan det være spilleren skjønner nada av det.

                      Ellers så bør det brukes en disk med ekstern strømforsyning, tviler på usb-porten på en spiller klarer å drive en 2,5" disk.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        På de CD-spillerene med usb-inngang som jeg har vært borti så fungerer det fint med HDD så lenge disken er formatert som FAT eller FAT32.
                        NTFS har jeg aldri klart å få til å fungere opp mot en spiller med USB.
                        Prinsippet blir det samme som minnepenn ja..
                        Enkelte CD-spillere har en begrensing på 99 mapper og 99 sanger i mappa f.eks, så dette kan det jo også hende du må ta et lite forbehold til hvis du har en slik spiller.. (men folk flest klarer seg vel med ca 9800 sanger i bilen?)
                        Min facebokside: Custom Car Audio

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by .SPL-Style. View Post
                          tror ikke det går.
                          for at du må ha noe som "spiller" musikken, eks: et program .
                          i en mp3 så er det en spiller som leverer lyden når den står å går(prog):P

                          dårli forklart. men..

                          men kan prøve så finner du ut av det:P
                          Da ville vel samme problem oppstått på mp3-cd og minnepenn?
                          Så det vil jo ikke være noe problem å spille av mp3 da...

                          Comment


                          • #14
                            har hvertfall vært borti problemet at usb på cdspiller ikke klarer å gi nok strøm til en harddisk, så ekstern strøm må isåfall kobles til..
                            www.eirikaspaas.com

                            Comment


                            • #15
                              Det med strøm i usb trenger jeg ikke. Jeg har en ekstern harddisk som man tar strøm ut av ei vanlig stikk kontakt. Og jeg har omformer fra 12V til 230V så det er ikke noe problem. Jeg bare lurte på om en cd spiller med usb klarte det. (Hadde vært morro å prøvd.) Og etter som jeg snart skal kjøpe ny cd spiller så hadde det vært kjekt å vite. Jeg klarer meg fint med cder. Men man vet aldrig hva man finner på.

                              Takk for mange svar.

                              Sindre
                              Kjører VW Passat 2003
                              Vw Caddy 2012 (jobb)

                              Comment

                              Working...
                              X