Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan kle kasse med filt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan kle kasse med filt?

    noen her som kan "lære" meg hvordan man trekker en kasse med filt?

  • #2
    Det er faktisk ikke så vanskelig som du kanskje tror det er.

    Det du gjør, er at du kjøper deg kontaktlim.. Dette er rimelig viktig. Ikke kjøp billigste og beste på biltema, det fører bare til at filten etter ei stund vil løsne og du må gjøre oppattarbeid.

    Når det kommer til selve kledningen av kassen, så er ikke det det største problemet. Legg filten rundt kassa, skjær ut sånn ca størrelse på filten sånn at du har litt overmål på alle sider. Så starter du med den største flata.. Spray hele flata med kontaktlim. La dette tørke til du ikke hefter fingrene fast og de skal ikke være klissete. Limet skal være overflate tørt. Dette er viktig. Når det så er gjort, så er det bare å legge filten på, og glatte og presse jevnt utover. Dette kan gjøres på mange måter, men bruk hansker. Det blir fort veldig varmt om du skal drive å gnikke å gnu på filten i ett visst tempo. Gjenta prosessen på alle andre sider, og ta kortsidene til slutt. Det er min anbefaling. Start og stopp på filten, bør gjøres på sider som ikke vises, da det kan være vanskelig å få dette til på første forsøket.

    Prøv og feil, det er slik du lærer..

    Lykke til med kledningen, og ta gjerne bilder underveis for å dokumentere hvor enkelt dette faktisk er
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      hmmm.. hørtes ikke så vanskelig ut egentlig men jeg tenkte at jeg skulle gjøre det litt mer avansert, og ha rockford fosgate logoen til å dekke nesten en hel side. hvordan gjør man det da?

      Comment


      • #4
        Du skjærer bare ut ønsket motiv i papp. Mulig du må opp litt i tykkelse på pappen pga teksturen på teppet for at motivet skal synes ordentlig. Noen tepper loer også mer enn andre, så det er godt mulig du bør prøve deg litt frem for å finne ut hva som blir tykt nok. Selv er jeg ikke spesielt stor fan av logoer og motiver, så jeg har dessverre ikke erfaring til å gi deg mer detaljerte tips.

        Om du satser på å lære trekking selv kan det være lurt å øve litt på mindre ting først. Du vil fremdeles lære teknikken og se hva du kan gjøre bedre, men du slipper å betale for tre ganger så mye filt som du trenger.

        Comment


        • #5
          kan gi deg et "kurs" om du gidder og ta turen utover fjorden ei helg.
          Tor Even -
          Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
          Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
          The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

          Comment


          • #6
            høres ut som en god idè
            får se en helg jeg har tid

            Comment


            • #7
              har enda ett spørsmål jeg, men det handler ikke om trekking av kasse :P
              om jeg har 2 subber som skal ha en port på 2" i diameter og 8cm i lengde i samme kasse, hvordan blir porten da? blir det 4" diameter og 16cm lengde?

              Comment


              • #8
                Porten henger ikke med subben på noe vis, det har med tuningen av kassa å gjøre. Hvis du har to subber som skal spille i samme kasse, der kassa skal være tunet til f.eks 37hz, så må du gå ut fra det. Dette kan du lese litt å studere litt hvis du bruker ett program som heter Winisd. Rimelig enkelt og lett program, bruk noen timer på det, så vil du begynne å forstå hvordan ting henger sammen

                Portens lengde og areal bestemmer tuningen på kasse. Jo større port du bruker i diameter, jo lengre må den være. Jo mindre port du bruker, desto lettere er det å få blåselyder. 2" på en port er ekstremt lite, det utgjør ca 5cm i diameter, noe som jeg vil tro genererer endel blåselyder. Men det er jo bare å prøve seg litt fram.

                Håper dette hjalp litt. Eller kanskje det bare ble desto værre å forstå?
                Sture Vedal

                Comment


                • #9
                  jeg forsto ikke så altfor mye mer akkurat nå, men det er sikkert på grunn av at jeg er nokså trøtt :P
                  har en 4" port liggende hjemme, tror jeg skal prøve meg litt frem med den når jeg har bygd kassen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jeckyll View Post
                    høres ut som en god idè
                    får se en helg jeg har tid
                    Dette tilbudet gjelder da kun om du er en OK type, gidder ikkje lære opp folk eg synst er høl i haue..
                    gammel du er forresten?


                    Må bli helga i veke 39, eller etter 14 november. (Thailandtur )
                    ellers berre og spørr korti, så skal eg ta turen innover i fjorden.
                    Tor Even -
                    Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
                    Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
                    The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Surion View Post
                      Dette tilbudet gjelder da kun om du er en OK type, gidder ikkje lære opp folk eg synst er høl i haue..
                      gammel du er forresten?


                      Må bli helga i veke 39, eller etter 14 november. (Thailandtur )
                      ellers berre og spørr korti, så skal eg ta turen innover i fjorden.
                      jeg er 18 og jeg regner med at jeg er en OK type, får høre ganske ofte at jeg er koselig så :P
                      Får se når jeg får stipendet mitt, så jeg kan handle inn litt
                      så litt på kalenderen nå, og det passer ikke før 14. november for meg hvertfall (har litt å gjøre på merca i helgene).

                      Comment

                      Working...
                      X