Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sikring på spiller gåen, tror jeg!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sikring på spiller gåen, tror jeg!

    Ok, gjorde noe jeg vil kalle for relativt dumt i dag. Glemte å ta ut en sikring når jeg koblet opp anlegg i kjerringa sin bil, og nå kommer det ikke noe lyd i det hele tatt noen steder. Prøvde med en annen spiller, og da kom det lyd i høytalerne. Kan det være sikringen på forsterkeren i spilleren som er gåen? Hva annet kan evt. være galt? Prøvde å få opp spilleren, men har kun T10 og T5 torx, men trenger noe midt i mellom. Kanskje det er noen som har snøring hva slags størrelse det er snakk om at jeg må ha?

  • #2
    Bruker vell å sitte en sikring bak på spilleren?

    Comment


    • #3
      Ja, men trodde kanskje det satt noe inni også. Ser ut til at forsterkeren kanskje har tatt kvelden gitt. Veldig fornøyd kvinnfolk her nå, hehe.

      Comment


      • #4
        Er det en sikring som har gått så er jo spillern død... altså uten noe form for lys osv.
        Lyser det i den?
        Reinhardt

        Comment


        • #5
          Ja, alt funker fint, men det er absolutt ikke noe lyd i det hele tatt. Prøvd spilleren i 2 biler, samme resultat der. Sikringen bakpå er helt fin også. Litt kjedelig å ha rotet bort kvitteringa på spilleren også, da koster det plutselig litt å få reparert den :P

          Comment


          • #6
            Tror ikke du trenger å lete etter sikring om spilleren fungerer greit utenom lyd da gitt.
            Her er det nok noe annet som er feil...
            Det kan være at du har klart å kortslutte høytallerledningene og tatt knekken på utgangstrinnet i spilleren.
            Får du forresten sjekket om linje ut fungerer?
            Reinhardt

            Comment


            • #7
              Var ute og testet spilleren i bilen for ikke alt for lenge siden, her er det som skjer:
              - Spilleren skrur seg på og lyser
              - Hører at høytalerne også "skrur seg på"
              - På maks volum suser det i høytalerne
              - Ved 'beep volum' justering, så fungerer lyden
              - Det er null lyd whatsoever i noen ting, utenom ved 'beep volum' som nevnt over
              - Satt inn den gamle slitne spilleren som fulgte med bilen, da fungerte alt

              Håper det ga deg svar på spørsmålet Har ikke akkurat verdens største kompetanse når det kommer til spillere osv i bil

              Comment


              • #8
                tror ikke det er noe feil som helst bare at innstillingene er blitt borte

                du må aktivere den innebygde forsterkeren -er det pioneer spiller eller blaupunkt? da må du velge dette i menyen

                like til!
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #9
                  Det er en Blaupunkt Bremen MP76. Var inne og surra på menyen istad. Tror kanskje jeg skal stikke opp og teste. Håper det kun er det at jeg må aktivere


                  **EDIT**

                  Det hjalp ikke, så da er det noe galt
                  Last edited by rustee; 01-09-2008, 22:44.

                  Comment


                  • #10
                    Blaupunkt må aktiveres i menyen for at det skal komme lyd i den... vær 100% sikker på at du gjør riktig -du finne manualen hos blaupunkt .no
                    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                    Comment


                    • #11
                      Var inne på menyen i går, og fant Amp on/off. Trykket sånn at det sto 'Internal amplifier ON', ikke noe skjedde.

                      Comment

                      Working...
                      X