Announcement

Collapse
No announcement yet.

Best mulig komponentsett eller coaxialer til maks 2000,-?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Best mulig komponentsett eller coaxialer til maks 2000,-?

    Morn!

    Som tittelen tilsier så lurer jeg på om folket her kunne være så vennlig å gi meg noen tips til komponentsett eller coaxial-høyttalere til maks 2000,- eller kanskje helst til rundt 1500,-. Det blir mest sannsynlig ikke mulig med større enn 5.25" elementer siden dette mest sannsynlig (bilen er ikke kjøpt enda) kommer til å bli montert i en 940..

    Nå sitter jeg og venter på 2 stk Hertz Hx250D, ikke at dette har all verden å si i denne sammenhengen, men har jo da selvsagt også sett på Hertz sine alternativer, men samtidig ser for eks. Focal interessant ut også.

    Har dere noen forslag?
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

  • #2
    Ta deg en tur til Hamar, de har mange forskjellige sett i racket du kan få hørt på.
    Men i den prisklassen ville jeg sett på Hertz ESK, HSK eller Pioneer TS-E.

    Comment


    • #3
      Hva med 3 veis focal i access serien?

      http://www.iceaudio.no/index.php?fun...506fc013b87502
      sigpic
      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

      Kna Bodø Gatebil

      Comment


      • #4
        Er det ikke 6 ½” i 940 ?
        Kjøpte 5.25 til min 740, men de ble for småe da jeg byttet til 940 dørtrekk, så må vel oppgradere litt nå

        Comment


        • #5
          Er ikke sikker.. Har ikke plukket ut høyttalere i 940, så jeg har ikke fått tenkt over størrelsen.

          Mener å ha hørt det var noe ukurant - 6.25 eller noe sånt? Hehe! Og er det riktig at 940 har en noe rar form på hullene? Flat på 2 sider og rund på de 2 andre?

          3-veis ser fristende ut, men blir for min del ikke SÅ fristende når det er snakk om 3-veis med en pitteliten mellomtone og en 6.5" midbass. 6.5-tommeren burde vel strengt tatt klare både midbass og mellomtone? Eller er det i logikken min det ligger en brist?

          For alt jeg vet så hadde det kanskje funket fint sammen med 2 x 10" (noe som igjen kan vise seg å være kortenkt siden det skal inn i en Volvo sedan).
          Alpine 137BTi
          B² Audio = Lyd


          '97 E39 528

          Comment


          • #6
            jeg satt inn alegg i en 940 at en kamerat å 5.25" går inn med plass rundt,men du får ikke inn 6.5" det har jeg har prøvd..
            de er runde de hullene i 940 sist jeg sjekket.men sitter noen orginale griller der som kan komme i veien for høytaleren,hvis du skal ha på orginalt gitter da

            Comment


            • #7
              Jeg hadde vurdert Soundstream Tarantula 5.25" koax. Kanongode elementer til en latterlig pris.
              http://www.engenaudio.com/Produkter/...oundstream.htm

              Eller så har jeg vel ett sett av disse som du kan få til 2000,-
              http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=567
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #8
                Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                Ta deg en tur til Hamar, de har mange forskjellige sett i racket du kan få hørt på.
                Men i den prisklassen ville jeg sett på Hertz ESK, HSK eller Pioneer TS-E.
                Kan virkelig anbefale Pioneer TS-E, de spiller sinnsykt høyt, og klart
                Min mor har disse men de er noe av de bedre eg har hørt
                Mvh
                Johnny Myhre

                Comment


                • #9
                  AD 5CX kan varmt anbefales. En helt sinnsyk coax om man ønsker noe som virkelig spiller pent
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment

                  Working...
                  X