Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har tips for ombygging av dashbord i E-34?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har tips for ombygging av dashbord i E-34?

    Hei!

    Nå skal jeg ta skrittet å endelig få bygget inn 4" mellomtonene i dashen min. MEN... er det noen som har tips eller kan legge ut linker til hvordan det kan bli seende ut?

    Har lyst til å holde det til det relativt originale, men har funnet ut at jeg kan blende av de luftdysene som kommer ut på toppen av dashen på sidene.

    Det er mellomtonene fra dette settet som i dag ligger løst foran der: http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=650

  • #2
    Originally posted by Kim80 View Post
    Hei!

    Nå skal jeg ta skrittet å endelig få bygget inn 4" mellomtonene i dashen min. MEN... er det noen som har tips eller kan legge ut linker til hvordan det kan bli seende ut?

    Har lyst til å holde det til det relativt originale, men har funnet ut at jeg kan blende av de luftdysene som kommer ut på toppen av dashen på sidene.

    Det er mellomtonene fra dette settet som i dag ligger løst foran der: http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=650
    Går fint å montere 4" under orginalplassering om man er litt kreativ..
    Kapp til 12mm mdf, bruk orginalgrillen som mal og legg til ca 1,5cm rundt hele. Kapp så ut all plasten så det blir en rett kant ned. Luftedysene som sitter i grillene fjernes, ta bort rørene som går inn til varmeapparatet. Kanalene på varmeapparatboksen kan fint tettes med en bit STP-M1. Det er en aluminiumsforsterking innv. i dashbordet, så det er godt feste for å skru i. Lim mdf platene med tec-7 eller sikaflex og skru dem med 3-4 skruer. Sitter helt ok når limet herder. "kasser" kan man lage ved å bygge opp med Bimast bomb og M1oppunder rundt elementet.

    Dette er sånn det er gjort i bilen til Edwarth her på forumet.. Se i prosjekter.. Funker ikke akkurat dårlig i den!

    Husk å lage nye griller som ikke sperrer for lyden. De orginale gir endel "traktlyd".
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Har kikket og fått noen bra idèer fra tråden hans og kommer til å kjøre i den retningen antar jeg.
      Problemet jeg ser er på førersiden.. her er det jeg veldig merkelig form på originalgrillen, noen som har bilder av den siden også?

      En annen ting jeg har tenkt på, litt mere krevende dog, er å bygge den opp litt i bakkant for at den skal vinkle litt inn i kupèen og ikke rett i frontruta. Hva tror dere om dette? Er det egentlig nødvendig? Minner om at det ikke skal være noe konkurransebygg...

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kim80 View Post
        Har kikket og fått noen bra idèer fra tråden hans og kommer til å kjøre i den retningen antar jeg.
        Problemet jeg ser er på førersiden.. her er det jeg veldig merkelig form på originalgrillen, noen som har bilder av den siden også?

        En annen ting jeg har tenkt på, litt mere krevende dog, er å bygge den opp litt i bakkant for at den skal vinkle litt inn i kupèen og ikke rett i frontruta. Hva tror dere om dette? Er det egentlig nødvendig? Minner om at det ikke skal være noe konkurransebygg...
        Er lydmessig ikke noe iveien for å la lyden reflektere i frontruta, det er gjort på samme måte på begge sider i bilen til Ed. På grunn av instrumenthusets høyde, så får man bedre og mere lik refleksjon som på høyre side om man lar elementet peke opp mot ruta, enn ved å vinkle "bakover".
        Ikke en ideell utforming på venstre gitter, men bruk litt fantasi så får du det til. Grunnen til at du MÅ lage nye grilller er nettopp venstre side, som gir traktlyd med den orginale grillen.
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment

        Working...
        X