Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til kasse.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by C.F. View Post
    Ok. Den kassen jeg har regnet meg frem til er 95x41x36cm (BxHxD) i utvendige mål. Og den hadde passet perfekt inn i bagasjerommet mtp at jeg da hadde hatt en del plass til det formålet bagasjerommet er beregnet for
    Beregnet å bygge med 22mm spon.
    Max mål jeg kan bygge er:
    H=41cm
    B=95cm
    D= helst ikke over 40cm

    Målte diverse "innganger" til bag.rommet i dag, og gjennom bagasjeluken får jeg inn en kasse med grunnflate på ca 95x30 cm (33-34 om jeg fjerner litt paneler). 30cm utvendige mål betyr 26,6 indre, og 12" er jo nærmere 31cm så det blir for smalt.
    Hvis jeg legger ned baksetet er høyden på hullet der 37cm, noe som betyr at jeg får inn kassen, men da må jeg snu den på plass baki der og det er jeg ikke sikker på om det er plass til.
    Kanskje jeg skulle lagd en modell i papp eller noe etter de målene jeg har kommet frem til og prøvd sistnevnte løsning?

    Hva hvis du lager kassen på 37cm høy, så dyp som den må være for å få plass til elementene også korter den litt ned?
    85-90cm feks?
    Da burde det være mulig å få snudd den i bagasjerommet!?

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #32
      Ja, altså maks av det jeg klarer å dytte gjennom setet? Det er jo en løsning, men da vil jeg jo miste et par liter da...
      Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

      Comment


      • #33
        Begynte med bassport i går, og startet med å bygge kasse. Måtte bygge litt etter litt for å være sikker på å få den inn i bilen. Ser ut som de siste to platene må monteres mens kassen står i bilen for å få den inn...
        Skulle kanskje lagd en prosjekttråd etterhvert?




        Skal kappes så den har samme vinkel som setet, og tette det lille hullet på toppen..Tror dette blir bra
        Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

        Comment


        • #34
          Ser du har glemt å borre før du skrudde inn skruene
          Ellers ser det lovende ut!
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #35
            Ja, gjorde nok det...Men den skal jo skråskjæres uansett så tar det ikke så tungt Skal ut å gjøre ferdig nå, og kanskje få "pyntet" litt...
            Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

            Comment


            • #36
              Ble ferdig i går og det spiller ganske bra. Problemet er når jeg drar på litt så høres det ut som hele kassa skal revne. Kommer en sinnsyk blåselyd fra porten. Kan det ha noe med lengden å gjøre? Den er ganske lang...
              Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

              Comment


              • #37
                Her er resultatet Bør jeg dempe kassa?
                Også var det den blåselyden da...? Må innrømme at kassa ikke er helt tett enda, spesielt rundt porten. Kan det være litt av grunnen? Skal uansett kappe porten litt for synes den virker en smule lang..
                Bilder:




                Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

                Comment


                • #38
                  Unskyd meg, men du har ikke seriøst vurdert noen andre/bedre suber?

                  Du har jo en knall kasse der, som vil spille kjempebra med riktige elementer!

                  Tett rundt porten på innsiden med silikon eller noe, så blir det tett. Etter det kan du kanskje lage deg en slags list å ha på porten på utsiden? Ser mye bedre ut da

                  Du bør også tette hele kasse innvendig med silikon.. Så trekker du den

                  Kan bli bra dette vettu

                  foresten, SYKT tøff bil!!
                  Mvh.
                  Roy
                  Mob: 40 30 99 06

                  Comment


                  • #39
                    Skulle gjerne hatt andre suber, men som fattig student må man bare ta til takke med det man har. Har du noe å gi bort tar jeg gjerne i mot
                    Anyway, kassa er tettet med silikon innvendig så da er det egentlig bare ved porten problemet ligger. Er ikke helt ferdig med "pynten" enda, men regner med å ta det til helgen (trekking, lakkering av porten osv.)
                    Last edited by C.F.; 06-09-2007, 18:36.
                    Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

                    Comment

                    Working...
                    X