Announcement

Collapse
No announcement yet.

Legge minus fra forsterker til batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Legge minus fra forsterker til batteri?

    Hei.

    Jeg lurte på om det går ann å legge minus fra forsterker til batteri? Hører det er folk som sier det blir støy hvis man gjør det(?) Er det sant?

    Sndre
    Kjører VW Passat 2003
    Vw Caddy 2012 (jobb)

  • #2
    Originally posted by Stranden View Post
    Hei.

    Jeg lurte på om det går ann å legge minus fra forsterker til batteri? Hører det er folk som sier det blir støy hvis man gjør det(?) Er det sant?

    Sndre
    det går jo ann men det hadde jo vært flott med en litt kort kabel da.
    men jeg vet jo ikke hvor du har batteriet ditt, men i teorien funker det. har ikke hørt noe om støy.
    får sikkert flere lure svar her etterhvert.
    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

    Comment


    • #3
      fler med større oppsett som kjører f.eks 50 kvadrat + og - fra batteri og bakover

      Comment


      • #4
        Originally posted by golfnos View Post
        fler med større oppsett som kjører f.eks 50 kvadrat + og - fra batteri og bakover
        riktig, skulle egentlig nevne det, men er trøtt på denne regnfulle morgen.
        men har ikke hørt noe støy hos de jeg kjenner som har det sånn
        Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

        Comment


        • #5
          Har man 50mm2 plusskabel fra batteriet så kan man like gjerne ha en 50mm2 minuskabel også, den totale strømveien blir jo bare noen meter lenger og det går heeeeeeelt fint

          Comment


          • #6
            Ok. Takk for svar. (Fikk satt på plass et par karer som sa det ikke gikk )
            Kjører VW Passat 2003
            Vw Caddy 2012 (jobb)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Stranden View Post
              Ok. Takk for svar. (Fikk satt på plass et par karer som sa det ikke gikk )
              hehe. de har sikkert ikke prøvd det. sikkert hørt det på Bilforumet.no
              hehe
              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

              Comment


              • #8
                Nå er ikke jeg noe bilstereoguru, men strøm kan jeg. Støy kommer vanligvis fra potensialforskjell mellom feks HU og forsterker evt delefilter HU og forsterker. Dvs at hvis HU er "jordet" en plass i bilen, og forsterkeren er jordet en annen plass med litt bedre eller dårligere jord, så vil du høre støy.
                Det vedkommende som sa at det ikke gikk sikkert mente, er nettopp dette. En direkte jordet forsterker vil da ha en mye bedre jording enn en HU som er jordet i nærmeste karosseriskrue. Siden HU vanligvis trekker veldig lite strøm skal det ikke rare jordingen til på HU, før den er god nok, derfor holder da gjerne en ekstra ledning fra HU til batteriets minus pol i lange baner.

                Comment


                • #9
                  har selv 50mm2 pluss fra batteriet og har jordet bak i belte festene. men la opp nye kabler til HU da. rett fra batteri til spiller. null støy hos meg. signal kabler er vel like viktig om ikke mer. byttet fra noen middels til bra å da forsvant all støy...
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                  Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                  Comment


                  • #10
                    Ok. Takk for svar. Men jeg mener bevist att de sa att det ville bli støy hvis jeg trakk jordkabel fra forsterker til batteri.

                    Sindre
                    Kjører VW Passat 2003
                    Vw Caddy 2012 (jobb)

                    Comment

                    Working...
                    X