Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor mye strøm skal remote gi ? Sliter med å få liv i forsterkere..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor mye strøm skal remote gi ? Sliter med å få liv i forsterkere..

    Hei!
    Har et problem..
    Har nå installert et anlegg i bilen til en kompis. Alt fungerer bortsett fra at jeg ikke får forsterkerne til å fyre.
    Jeg måler strøm inn på dem, og den får det den skal ha..
    Men er usikker på hvor mye strøm remote skal gi ? mener jeg målte 0,6V ca på remote på forsterkerne..
    Noen som har noen tips om hva som er feil ?
    Kondensator fyrer og får strøm også..

  • #2
    12v skal remote gi
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Med andre ord så fungerer ikke min remote, og da er det det som er problemet... Takk

      Comment


      • #4
        har du koblet den på riktig da? på spilleren.??
        Passat 3B 1999 mod
        Kenwood, focal, pioneer, hertz

        Comment


        • #5
          Om du mener du har koblet riktig og ikke får det til å fungere kan du prøve å koble 12V+ rett på "REM" på forsterkeren for å se om forsterkeren er i orden. Lyser forsterkeren da så ligger nok feilen i at remoten på spiller har tatt kvelden, sikringen på rem-ledningen har røket eller at du har tatt feil lednining... (bare husk å koble vekk rem-ledningen om du lasker 12v på forsterker).

          Ellers så er jo multimeter kjekt å bruke til sånn feilsøking.
          Reinhardt

          Comment


          • #6
            Jeg hadde et tilsvarende problem, men det var at remote strømmen ikke var kraftig nok til å slå på en serie med forsterkere.
            Løsningen min var å legge et relè bak som remote koplet inn, og derfra var det direkte 12V inn på alle forsterkerene.
            MSN: smack_me@hotmail.com
            IRC: #bimmers.no @ quakenet

            Comment


            • #7
              Da jeg hadde dette problemet en gang, var det rett å slett brudd ett eller annet sted på remotekabelen min
              99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv

              Pioneer, Soundstream, JL Audio og Dynabel

              Comment


              • #8
                Originally posted by wabby View Post
                Jeg hadde et tilsvarende problem, men det var at remote strømmen ikke var kraftig nok til å slå på en serie med forsterkere.
                Løsningen min var å legge et relè bak som remote koplet inn, og derfra var det direkte 12V inn på alle forsterkerene.
                hvilket rele kan jeg bruke? og hvor får jeg kjøpt det? biltema?

                Comment


                • #9
                  Et relle fra biltema holder nok ja

                  Comment


                  • #10
                    Hvilken spiller er de? Hadde dette problemet på min kenwood kdc6047u, men der var de innstillinger på spilleren som gjorde de
                    Lars Ole Spitalen
                    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                    anlegg: DD, mtx, kenwood
                    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                    Comment


                    • #11
                      Er faktisk ikke ment som remote heller, men jording, men i 99% av tilfellene så blir den vel brukt av folk til remote
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #12
                        Er vel maks 2 forsterkere som skal tilkobles remoteutgangen på spilleren. Er ikkje akkurat mykje strøm som spilleren klarer å gi.
                        Er oftest ganske greit å dra remoten inn på spilleren videre til forsterkere. Denne takler litt meir strøm. (tenningen)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by B2 Audio View Post
                          Er faktisk ikke ment som remote heller, men jording, men i 99% av tilfellene så blir den vel brukt av folk til remote
                          En sannhet med modifikasjoner. Har sett på flere pakker at det står RCA cable with remote. Aldri et ord om at det er RCA with ground cable. Men i utgangspunktet, back in the day, var den nok tiltenkt jording
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by B2 Audio View Post
                            Er faktisk ikke ment som remote heller, men jording, men i 99% av tilfellene så blir den vel brukt av folk til remote
                            da lærte man noe nytt i dag å
                            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                            Mvh
                            Rune Kvaal

                            Comment


                            • #15
                              en nyttig tema som man finner OM man bruker søke funk...

                              http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2619
                              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                              Comment

                              Working...
                              X