Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan er dette frontsettet??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan er dette frontsettet??

    Har gått til innkjøp av disse 5,25" frontsettet som jeg skal ha i en Audi s6 stv 1995 modell.Hadde tenkt til å gå for Focal KP serien i prisklasse4-5000kr,men da anbefalte han meg disse i steden..De skulle være råere og bedre..
    De heter Thunder TXC 5.1...Focal er bedre men ikke i den prisklassen fikk jeg inntrykk av og det sa også selger...Men focal i 5000kr klassen var ikke bedre

    Spent på hva folk mener om dette.Gjerne tilbakemeldinger også fra folk som har/hatt dette
    Last edited by Bjerka; 03-08-2008, 13:18. Reason: FEil navn

  • #2
    Når jeg leser dette her kjenner jeg att jeg blir irritert."Finnes ikke noe som er råere"i denne prisklassen.Selvfølgelig finnes det.Hvilken butikk var dette??
    Per
    Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
    Audison Music Expression
    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

    Comment


    • #3
      lurer jeg og på. trodde mtx i hovedsak var for "showoff" osv.. Lurer på hvem som da kan si at dette settet spiller råere og bedre en et focal sett i 5000 klassen

      Comment


      • #4
        hehe er vel en grunn til at focal stort sett stikker av med seieren når de har tester av fronsettene....som andre sier er jeg veldig nyskjerrig på hvem som klarte å si dette. disse ble da selvfølgelig testet med samme forsterker og under like forhold`? er vel forøvrig ikke første gang at det blir handlet først for så å spørre om andres meninger...
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          Jeg hørte jo selv på focal settet til 4600kr...Og dette mtx settet til 6995kr..
          Mtx spilte bedre faktsik,tross av hva alt har blitt sagt om de...Eneste han sa om den focalen var at de tålte vanvittig mye hjuling(og de selvsagt var bra da)

          Men er de dårlige da?Var jo lissom det jeg var ute etter å få svar på..

          Comment


          • #6
            2 typer focal hørte jeg på..den gule serien og noe som jeg tror het polyglass..de spilte renere og penere lyd enn de gule men tålte mindre hjuling enn de gule

            Comment


            • #7
              Mtx Thunder TXC 5.1 heter settet jeg kjøpte

              Comment


              • #8
                Mente det att Focal er ikke det beste i den prisklassen.Mange sett som er bedre.De ser jo utrolig bra ut
                http://www.mtx.com/caraudio/headtohead/TXC.CFM
                Liker ikke selgere som "skryter av hvor bra produktene hans er og andre er bare ræva.Fortalte han deg hvor viktig det var med montering og eventuellt demping av dører.
                Håper du ikke betalte 6995.- for ett 5.25" sett.
                Per
                Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                Audison Music Expression
                http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                Comment


                • #9
                  jeg fikk det for 5190..demping av dører,tak,koffertluke osv er i full gang

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Bjerka View Post
                    2 typer focal hørte jeg på..den gule serien og noe som jeg tror het polyglass..de spilte renere og penere lyd enn de gule men tålte mindre hjuling enn de gule
                    De gule er i polykevlar-serien og heter noe med K (KP, K2P o.l.).
                    Hvordan kan du si at "de grå" spilte renere og penere enn "de gule"?
                    Det er bare tull etter mine erfaringer, og det er ikke en veldig personlig mening...
                    K2P spiller vesentlig bedre enn V2, spesielt merkbart i mellomtone og diskant.
                    Mellomtonen i V2 er noe tilsløret og TN47 diskanten er ikke den beste Focal har laget.
                    Men at noe MTX-sett spiller bedre enn K2P har jeg vanskelig for å tro. Har ikke hørt så nøye på KP, men kan ikke forestille meg at lyden ikke er veldig lik K2P.
                    På hvilken måte synes du de spilte bedre enn Focal (KP eller Vx?)?
                    Er forresten noe annet å høre dem i vegg i forhold til i bil.

                    Comment


                    • #11
                      nå må dere ikke glemme at lyd er personlig.
                      og forhåpentligvis er det sikkert god kvalitet på de MTX.
                      Kanskje er det akkurat dette han er ute etter.

                      har selv jobbet i butikk med bytterett og solgt folk høytalere som anses for å være lydmesig overlegen det meste.
                      Alikevel har kunden kommet tilbake og vil bytte til Klipsch fordi det spiller rått og høyt med høy partyfaktor.
                      Og da innrømmer jeg å ha solgt kunden i første omgang noe som lydmessig i forhold til hva han vil ha er for dårlig.........

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                        Mente det att Focal er ikke det beste i den prisklassen.Mange sett som er bedre.De ser jo utrolig bra ut
                        http://www.mtx.com/caraudio/headtohead/TXC.CFM
                        Liker ikke selgere som "skryter av hvor bra produktene hans er og andre er bare ræva.Fortalte han deg hvor viktig det var med montering og eventuellt demping av dører.
                        Håper du ikke betalte 6995.- for ett 5.25" sett.
                        Per
                        På den siden der stod det f**meg mye dritt. Hele firmaet virker ekstremt useriøst og inkompenente. Er slike salgsteknikker som fungerer på folk som egentlig ikke har peiling.. drittslenging og bastante påstander uten grunnlag.

                        Comment


                        • #13
                          Nå skal ikke jeg uttale meg om hvilket av disse som er best, da jeg ikke har hørt alle kandidatene. Men jeg tillater meg å kommentere denne relativt idiotiske sammenligningen.

                          Å dra frem spesielle særegenheter ved MTX settet for å få de andre til å virke dårlig blir for dumt. Det blir som om vi skulle satt opp Hertz's V-cone som et sammenligningspunkt og fått det til å virke negativt ovenfor de vi sammenligner med, siden de kun har valig membran.

                          Her burde de heller sammenligne parametere, effekttålighet, VC osv.

                          Just my 2c
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by InstallBay View Post
                            Nå skal ikke jeg uttale meg om hvilket av disse som er best, da jeg ikke har hørt alle kandidatene. Men jeg tillater meg å kommentere denne relativt idiotiske sammenligningen.

                            Å dra frem spesielle særegenheter ved MTX settet for å få de andre til å virke dårlig blir for dumt. Det blir som om vi skulle satt opp Hertz's V-cone som et sammenligningspunkt og fått det til å virke negativt ovenfor de vi sammenligner med, siden de kun har valig membran.

                            Her burde de heller sammenligne parametere, effekttålighet, VC osv.

                            Just my 2c
                            Hehe ja..

                            MTX: Phase plug # LOL N00bs
                            MLK 165: V-cone # Preferred by true audiophiles

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by BeemerZ1 View Post
                              De gule er i polykevlar-serien og heter noe med K (KP, K2P o.l.).
                              Hvordan kan du si at "de grå" spilte renere og penere enn "de gule"?
                              Det er bare tull etter mine erfaringer, og det er ikke en veldig personlig mening...
                              K2P spiller vesentlig bedre enn V2, spesielt merkbart i mellomtone og diskant.
                              Mellomtonen i V2 er noe tilsløret og TN47 diskanten er ikke den beste Focal har laget.
                              Men at noe MTX-sett spiller bedre enn K2P har jeg vanskelig for å tro. Har ikke hørt så nøye på KP, men kan ikke forestille meg at lyden ikke er veldig lik K2P.
                              På hvilken måte synes du de spilte bedre enn Focal (KP eller Vx?)?
                              Er forresten noe annet å høre dem i vegg i forhold til i bil.


                              Høyere,renere og klarere enn Focalen..Focal er vanvittig råe men disse skulle vistnok være bedre enn de Focalene jeg hørte på.Er jo forskjell på Focal også da..Så er settet jeg kjøpte opprinnelig 2500kr dyrere enn de Focal jeg hørte på...

                              Men at Focal er BRA er det jo ingen som helst tvil om..Men håper bare jeg har fått meg ett godt frontsett.Ihvertfall bedre enn RF T162S

                              Comment

                              Working...
                              X