Announcement

Collapse
No announcement yet.

Basskasse Hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Basskasse Hjelp

    Hei.

    da har jeg bygget kasse til mine nye Boschmann Z3-12PRO.
    Det er en lukket kasse på ca 55liter jeg har bygget.
    Manualen sier det skal være 51 liter lukket inkludert element.Evt en kasse med samme mål men med port på 10cm diameter med en lengde på rundt 17 cm.
    evt en kasse på 43 L med en port på 10cm dia og lengde på rundt 26 cm.

    av en eller annen grunn så spiller den kassa jeg har i dag best når bagasjelokket er åpent,da får jeg ganske mye mere bass,hva er grunnen til dette??
    bilen er en sedan(carisma 2002)
    med samme bil så har jeg hatt 2 andre kasser med bassport og 10"x2 og det har spilt best med bagasjelokket igjen.

    hvis noen her har noen formening eller erfaring med hvilken kasse som burde være best på disse bassene så sleng inn noen kommentarer

    En kammerat beregnet at jeg bør ha en kasse på over 130 liter pr element og det er uaktuelt

    Jeg er glad i SQ så det går forran alt
    stramt og hurtig.Høyt nok spiller det uansett
    her er det noen data:





    revc 3,145ohm
    fo 38,762hz
    zmax 30.4823 ohm
    sd 0.038sqm
    bl 10.514tm
    no 0,224%
    spl 85.526db
    qms 4,704
    qes 0,790
    qts o,676
    vas 31,461 liter
    cms 147.869 um/n
    mms 114.010 gram
    mmd 109.631gram
    levc 23.676mh
    krm 10.895
    kxm 23.676
    em 0.645
    exm 0.664
    xmax 16mm
    pmax 1700w
    ebp 49.0658
    vd 0.0608ft3
    Last edited by 2fastgt4; 24-07-2008, 23:21.

  • #2
    ingen som har erfart at det spiller høyere med bagasjelokket oppe med lukket kasse?

    Comment


    • #3
      En kompis hadde det samme problemet i sin opel Vectra sedan.
      Løste seg med å skifte plasseringen på sub'ene, har glemt hvordan vi snudde de:P


      Så du får bare prøve deg litt fram
      sigpic
      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

      Kna Bodø Gatebil

      Comment


      • #4
        ok
        i dag har jeg bassene mot seteryggen som var best med den portete kassa jeg hadde før.

        har fått tak i sponplater fra jobben så da blir det kassebygging fra onsdag.
        Skal prøve meg fram litt med div størelser og porter og se hva som blir best.

        Comment


        • #5
          da har jeg for moroskyld prøvd to basstuber fra fence(netthandelen)hos en kammerat.En 8" og en 12".

          Dette spilte utrolig bra til prisen rundt 100 lappen for 8 tommeren og rundt 200+ for 12".
          Fantes nesten ikke bass når jeg spilte med bagasjelokket oppe.Men faen som det spilte når jeg tok igjen lokket.
          Billig løsning og lette å ta inn ut.
          Så kassa mi blir konvertert til refleks så da regner jeg med at det løsner litt.

          Comment

          Working...
          X