Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal bygge sub i reservehjulsbrønn - tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal bygge sub i reservehjulsbrønn - tips

    Jeg har en 10" Alpine Type R som jeg har lyst å felle ned i reservehjulsbrønnen med magneten ut. Den trenger jo bare en 17-20l kasse...
    Jeg har tenkt ut følgende layout:

    Dårlig tegning men får det ikke bedre til på data...
    Skal ha en rund ring/baffel som elementet er skrudd fast i på skrå med magneten bakover, og en elliptisk form i topplata i bagasjerommet. Trekker fleece mellom disse to og støper... Vil gjerne ha en konkav, avrundet form på dette (at det ikke går i rett linje fra elementet som tegnet), lar dette seg gjøre? Eller blir det vanskelig å løse slik jeg har tenkt? Vet ikke om noen skjønner hva jeg er ute etter her - men om noen har noen tips og/eller bilder av lignende installasjoner som de kan legge inn her så er jeg takknemlig...

    På forhånd takk!
    .:Lasse:.

  • #2
    Ofre ei bøtte, så burde vel dette gå ganske greit, da kan du lett få den eliptiske formen du er ute etter under elementet
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Skjønte ikke helt hvor du tenkte jeg kunne bruke bøtta?

      Ellipsen skal være i dekkplata/gulvet i bagasjerommet. Kassa eller konstruksjonen som sådan blir altså invertert - mange som har en baffel som stikker UT av kassa som de trekker fleece ut til, men her blir det motsatt. Kan si jeg har en mdf-plate med et elliptisk hull i, hvor jeg trekker fleece over og trykker ned en baffel på skrå. Vil da egentlig ha en liten kurve ned mot elementet men regner med at det blir helt rett linje i fleecen. Men vanskelig å vite før jeg prøver - hadde håpt noen hadde noen bilder eller linker til noen som har støpt kasser hvor baffelen er lengre inn enn selve sideveggene på kassa på en måte...ble vanskelig å forklare
      .:Lasse:.

      Comment


      • #4
        Døtte en bøtte på skrå i en balje med vann, så skjønner du kansje.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment

        Working...
        X