Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket frontsett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket frontsett?

    jeg skal gå til innkjøp av ett frontsett, men vet ikke hva jeg vil ha enda. er det noen her som vet om et greit sett til rundt 1000lappen???
    . skal ha det samme settet bak. det er til en Passat 02 stv så det er 6.5" med løse diskanter foran og bak vil jeg tro.
    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

  • #2
    Synes du skal titte litt på Hertz dieCi serien og Energy serien
    Focal
    Mosconi
    Pioneer

    Comment


    • #3
      Originally posted by Bøijnis View Post
      Synes du skal titte litt på Hertz dieCi serien og Energy serien
      jaha. linker til noen som selger disse?
      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

      Comment


      • #4
        http://installbay.no/index.php?cPath=109_112_178
        Focal
        Mosconi
        Pioneer

        Comment


        • #5
          takk for hjelpen<3

          ser bra ut dette, men er det noen som har noen erfaringer med disse?
          eller noen andre forslag??
          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

          Comment


          • #6
            Jeg har dieci i 5.25 utgaven og det er knallbra Veldig lettdrevet og kjempe ålreit lyd til en billig penge. Litt begrenset hvor høyt det spiller før lyden blir ubehagelig, men det er snakk om 1000 kroner ikke 10000 liksom.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pappa View Post
              Jeg har dieci i 5.25 utgaven og det er knallbra Veldig lettdrevet og kjempe ålreit lyd til en billig penge. Litt begrenset hvor høyt det spiller før lyden blir ubehagelig, men det er snakk om 1000 kroner ikke 10000 liksom.
              hvordan er de i forhold til de på linken min da?
              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

              Comment


              • #8
                Det blir jo de på linken din.. de til 999,-, bare at mine er 5.25" store og ikke 6.5". 6.5" vil nok ha litt fyldigere lyd og spille litt høyere, men 5.25"en syns jeg egentlig låter veldig fyldig og fint i utgangspunktet.

                Comment


                • #9
                  Jeg har jo Hertz Dieci DSK165 på tilbud til 650,- pr par så det bør være ett godt alternativ. Det er 3 par igjen av det tilbudet.

                  De spiller bra til prisen og med bitte litt tetting og demping i dørene så blir det veldig bra.
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #10
                    6,5" i dieCi serien spiller nok bare litt mer/dypere bass en 5,25" settet

                    Om du vil legge i et par små hundrelapper ekstra har du jo Energy settet, Eller MLK "mille" settet til halvparten av 10.000

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by golfnos View Post
                      6,5" i dieCi serien spiller nok bare litt mer/dypere bass en 5,25" settet

                      Om du vil legge i et par små hundrelapper ekstra har du jo Energy settet, Eller MLK "mille" settet til halvparten av 10.000
                      mye bra her. hehe. blir usikker når det er så mye fint. hehe
                      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                      Comment


                      • #12
                        med mille sette må man jo legge litt penger i en god forsterker å
                        Focal
                        Mosconi
                        Pioneer

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Paulsberg View Post
                          mye bra her. hehe. blir usikker når det er så mye fint. hehe
                          Det baller seg jævlig fort på ja.. Har iallefall minst doblet budsjettet mitt.

                          Hvis du er litt tålmodig kan du jo gjøre mange gullkjøp brukt også da.. eller veldig gode forhandlertilbud (utgåtte produkter o.l.)

                          Ironisk nok er det slik med meg at når jeg syns jeg har venta lenge nok og bestiller ny istedenfor å vente på brukt går det kun 3 timer før det kommer en annonse med akkurat det jeg var ute etter. Skjedd sikkert 10 ganger nå..


                          Veldig OT men kanskje interessant..

                          Prøvde å regne litt på mitt og syns jeg slapp unna ganske billig. Hvis jeg sier at det jeg har brukt på anlegget i bilen nå har kommet på 12 000 inkl alt (tom. lim og sparkel) er jeg ikke så veldig langt unna.. Da har jeg Audison SRx1, SRx2, SRx4, Alpine 9887, Hertz HX250D, Poket dørpaneler, RSD 6.5" midbasser, enten seas eller vifa diskanter (har ikke helt bestemt enda, vifa er litt billigere), så tykke kabler som overhodet mulig hele veien og godt dempede dører (bagasjerom kommer, hattehylle fylt med byggskum fjernet dog alle skranglelydene jeg klarer å høre, så det er ikke veldig høy pri på det).

                          Er i tweakeprosess nå med altfor lite power på fronten men det kommer seg til helgen tenker jeg.. allerede nå låter det veldig bra. Kan "velge" imellom helt nøytral lyd og høy SQ eller bra SQ med masse punch ved å trykke 4 ganger på spilleren.. det er litt åkei.

                          Selv om man kan kjøpe mye annet fint for 12k synes jeg dette er veldig bra valuta for pengene. Bare en helg med reisejobb så har jeg jobba inn hele anlegget og litt til..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Bøijnis View Post
                            med mille sette må man jo legge litt penger i en god forsterker å
                            Hadde vært artig å deltatt på Emma med noe slikt kobla rett på spilleren

                            Comment


                            • #15
                              Spilleren min totalt koster mer enn hele anlegget ditt :O
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X