Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strøm

    Hei.


    Koblet opp en ny forsterker i dag og etter 15 min spilling døde bilen helt, spillingen skjedde også mens jeg kjørte. Har funket helt fint før inntil jeg byttet forsterker.

    Noen som har noe tips til hvorfor hele bilen bare døde etter 15 min spilling?

    Jeg tror det er fordi batteriet ble utladet, men skjer det så fort når bilen kjøres? burde den ikke da lades? Koblet strømmen til batteriet og jorda på samme jordingspunkt som batteriet er jordet.
    --->Thomas<---

  • #2
    Start opp bilen og mål spenninga. er den under 14V, så er det ikke bra.

    Min ligger forresten på 14,6v Men har du over 14 så er det bra.
    MSN: smack_me@hotmail.com
    IRC: #bimmers.no @ quakenet

    Comment


    • #3
      Startet bilen og målte på ledningen som gikk til batteriet og da viste den herlige 10 volt så kjørte jeg 150 meter så var den nede i 7 volt og da var det på tide å komme seg hjem. Er det dynamoen som er gåen da eller?
      --->Thomas<---

      Comment


      • #4
        Mest sannsynligvis så må du bytte den ja
        Da begynner et nytt prosjekt!

        Comment


        • #5
          Sjekk og etter ledningsbrudd. Trenger i mange tilfeller ikke være værre.
          Mvh Tony Bardalen
          [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

          Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

          Comment


          • #6
            Skulle gjerne sjekket for ledningsbrudd, men vet ikke hvor jeg skal starte da det er en bmw og batteriet er i bagasjerommet.
            --->Thomas<---

            Comment


            • #7
              Begynne med dynamo foran. Det du kan gjøre er å koble et voltmeter rett på dynamoen mens bilen går, da ser du om den lader.
              Mvh Tony Bardalen
              [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

              Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

              Comment


              • #8
                Rett på dynamoen samme hvor liksom?
                --->Thomas<---

                Comment


                • #9
                  Måle spenning mellom motorblokk/jord og pluss-uttaket på dynamoen.
                  Mvh Tony Bardalen
                  [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

                  Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

                  Comment


                  • #10
                    Starter den ikke med startkabler? Går fint ann å smelle de på bak.
                    MSN: smack_me@hotmail.com
                    IRC: #bimmers.no @ quakenet

                    Comment


                    • #11
                      Har gelebatteri så bilen starter den når den har stått noen timer og batteriet har "ladet" seg opp litt, men den stopper med engang så å si. Har målt på batteriet når den går og da viser den 10v og nedover etterhvor lenge den har gått.
                      --->Thomas<---

                      Comment


                      • #12
                        høres ut som du kan ha en overledning en plass da.. dette er med spillern av? for hvis dette kommer når du skrur på tenninga (som du gjør når du starter bilen da) så har du problemet en plass rundt omkring der...

                        Comment


                        • #13
                          Nå skjer det ingenting når jeg vrir om tenninga, ikke ett lys i dashen engang. målte spenninga mellom dynamo og blokka og det var ca 10,5V med bilen av. prøvde med startkabler, men det skjer fortsatt ingenting når jeg vrir om tenninga.
                          --->Thomas<---

                          Comment


                          • #14
                            Muligens slitte børster eller så har kanskje likeretteren tatt kvelden i dynamoen. Skru ut børstene og sjekk dem
                            MSN: smack_me@hotmail.com
                            IRC: #bimmers.no @ quakenet

                            Comment

                            Working...
                            X