Announcement

Collapse
No announcement yet.

VXT kasser - Noen erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VXT kasser - Noen erfaringer?

    VXT "kassene" beskytter høyttalerne mot fuktighet og gir bedre bassrespons. Kan også brukes for å skille mellomtone-elementene fra resten av kassekonstruksjonen i hjemmehøyttalere.
    Er det noen som har erfaringer med slike?
    http://installbay.no/product_info.ph...products_id=69

    Jeg tenker da spesiellt til bruk på feks 6x9" i hattehylle for å bekytte mot trykk fra subben osv.

    Produsenten hevder at de gir bedre bassrespons også, men dette rimer ikke for meg. Typiske bilhøyttalere er vel laget for såkalt "infinite baffle", mao for å spille i store rom som dører osv. Når man da klemmer de inn i et slikt lite rom så skulle man tru at man dreper all bass ikke motsatt.

    Noen som har erfaringer?
    Evt erfaringer generellt med å putte vanlige bilhøyttalere i liten kasse?

    Man får jo også kjøpt små mdf-kasser:


    Gjør disse lyden bedre eller verre?
    Kunne vært interresant å gjøre noen beregninger på volum og slikt i forhold til feks 6x9". På mine 6x9" så finnes det ikke small-thiele parametre å oppdrive, derfor blir det litt vanskelig. Men det er det kanskje en grunn til?


    ---
    Last edited by h-75k; 20-06-2008, 14:12.

  • #2
    finn bedre bassgjenngivelse på mine dør høyttalere ved bruk av "hettene" du linker til øverst.. kassene har jeg prøvd på 6*9 før, og med elementene jeg hadde da funket det bedre en å ha dem i hylla uten kasse

    Comment

    Working...
    X