Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drar forsterkerne mine anlegget?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drar forsterkerne mine anlegget?

    Hei!
    Jeg er rimelig noob når det kommer til bilstereo, så lurer på noen ting. Skal sette inn et anlegg, ikke et stort flott ett men ett som overgår de orginale nokiahøyttalerene

    Har fått tilslag på en 4.800W forsterker fra Uscarvor (billigbillig) og skal stappe den i bilen med no andre greier:

    2x 4",100W (dras av headunit 4x50W)
    2x 6x9" 280W (60w rms)
    2x 10" sub 300W (150w rms)

    Spørsmålet er, drar forsterker`n min 6x9" og 10"erne?
    Leste no greier at ved 2ohm ytet den 4x200w og ved 4ohm 4x50w.
    Ble igrunn bekymret da siden det utgjør 200w ved 4ohm når jeg trenger nærmere 500...

    Skjønner meg ikke mye på dette...Så fint om noen kan gi et klart svar.

    Og... Hvis det står feks: Ved 4 ohm, 4x 50 w, er det MAKS 50w ut av porten eller kan man feks kjøre 2 på 30 og to på 70w?


    Har fått høre at det ikke er sjanse i verden for at det blir greit med både 6x9" og 2x10" på denne, så prøver å skaffe en forsterker til på ca 1000w som skal dra subbene.

  • #2
    Den forsterkeren yter ca nada, du må ALDRI finne på å handle den.
    Den er ikke verd over 100lappen.

    En spiller med forsterker innebygd lyder MYE bedre enn UsCarvor.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Dette er saker.

      http://www.bilforumet.no/bilstereo/1...orsterker.html

      Comment


      • #4
        Vet det er no billig drit, men ga 215 kr for den så tenkte det var verdt et forsøk, den må da klare å dra 2 6x9toms med 60w rms hver seg ihvertfall?

        Comment


        • #5
          joda, det går sikkert bra det men ikke ha noen store forventninger..
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • #6
            Det har jeg ikke heller, eneste jeg forventer er at det blir bedre enn de orginale Nokia-høyttalerene som satt der....

            Comment


            • #7
              Hvilke høyttalere er det snakk om ?
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #8
                Det er bare no billiggreier, Fence kasse 2x10", Avant frontsett og Sony 6x9"...Men, alt er bedre enn ingen ting (orginalt)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Clerion View Post
                  Det er bare no billiggreier, Fence kasse 2x10", Avant frontsett og Sony 6x9"...Men, alt er bedre enn ingen ting (orginalt)
                  Kan du ikke prøve dette oppsettet da? Så får vi greie på åssen det låter.
                  Reinhardt

                  Comment


                  • #10
                    Jepp, det låter nok som katta under bilen for noen som har hatt mer progreier i bilen, men til mitt bruk tenker jeg det klarer seg. Alt er ikke innkjøpt enda så må vente litt.

                    Men, noen som vet hvordan jeg eventuelt gjør det med subbene? Kan jeg koble to subber på speakerkanalen feks?

                    Og når det står "brokobling" vil det si seriekobling? altså at jeg kan ta ledninger fra 2 kanaler på en basser?

                    Comment


                    • #11
                      kjenner ikke helt denne amp`n... men om det er en 4-kanals kan du koble 2 av kanalene til subbene. 6X9 på de to andre to.
                      Du må se til at sub og 6X9 spiller innenfor "riktige" frekvenser. Dette er det vel en switch på amp`n som gjør (evnt om du har mulighet fra spiller).

                      Brokobling kan i dette tilfellet (om det er 4 kanals) gjøres slik at du kun benytter deg av 2 kanaler og fordobler (ca) effekten. Dette står det sikkert om på manualen som følger med, eller på amp`n.
                      Ikke alle forsterkere kan brokobles i hytt og pine...
                      Reinhardt

                      Comment


                      • #12
                        Okei, great, det jeg ville høre. Det sto at man kunne brokoble på uscarvor-forsterker`n ihverfall så da går den på 6x9 og en Ads 2000w jeg har om hender snart på basser`ne, bør ha nok strøm da. Blir spennende å se, anlegg for 1500kr. Blir nok ingen showbil Men til husbruk duger den nok som man sier... (=

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Clerion View Post
                          Okei, great, det jeg ville høre. Det sto at man kunne brokoble på uscarvor-forsterker`n ihverfall så da går den på 6x9 og en Ads 2000w jeg har om hender snart på basser`ne, bør ha nok strøm da. Blir spennende å se, anlegg for 1500kr. Blir nok ingen showbil Men til husbruk duger den nok som man sier... (=
                          om litt så sitter du i "klisteret" som oss andre og blir superhekta... da er det ingen vei tilbake
                          Reinhardt

                          Comment


                          • #14
                            det vil si at du bruker 2 kanaler som 1.

                            du kobler det akurat som en vanlig høytaler, men du bruker den mellom de pungtene som det står brokobla på
                            VW Golf 4
                            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                            Simen Sormbråten

                            Comment


                            • #15
                              Ah, derja. Var bare å lese i manualen egentlig, tåpelige meg
                              Også lurte jeg på en ting til, signalkabelen, hvordan gjør jeg det med det når jeg har to forsterkere? Kobler jeg da to kabler i samme port på spiller`n eller får man noen slags splitter?
                              Last edited by Clerion; 22-06-2008, 22:14.

                              Comment

                              Working...
                              X