Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan kasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan kasse?

    hei.

    jeg ska ha to JBL p1222 12" skal bygge kasse som er porta, men hvor mange liter? hvordan tuner man ei kasse?

    har ikke så peiling når det kommer til kassebygging!
    bilstereo pensjonist!

    golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

  • #2
    Hm,står vel kasse anbefalinger på nettet,eller i hefte som følger med subben din. Man bruker dataprogrammer,for å regne ut en kasse.Så da bestemmer man selv hvordan den ska tunes,ved hjelp av kasse størrelse,og lengde på porter++

    Comment


    • #3
      Originally posted by Vinje View Post
      Hm,står vel kasse anbefalinger på nettet,eller i hefte som følger med subben din. Man bruker dataprogrammer,for å regne ut en kasse.Så da bestemmer man selv hvordan den ska tunes,ved hjelp av kasse størrelse,og lengde på porter++
      ok, det står vel kanskje noe om det på JBL sin nettside.. eller bilradiospesialisten..
      bilstereo pensjonist!

      golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

      Comment


      • #4
        Det gjør nok det Om du ringer bilradiospesialisten,får du nok noen råd og tips angående kasse til jbl.

        Comment


        • #5
          Til 1 x JBL P1222 bygget jeg en portet kasse i 25mm MDF med målene: br 560mm x h 400mm x d 360mm (ytre mål). Port: 173 mm, ø110mm.

          I denne kassen vil du få maksimum ut av bassen din, om det er dB du er ute etter!
          Terje Lie
          99 53 66 00
          terje_lie@yahoo.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Leeplay View Post
            Til 1 x JBL P1222 bygget jeg en portet kasse i 25mm MDF med målene: br 560mm x h 400mm x d 360mm (ytre mål). Port: 173 mm, ø110mm.

            I denne kassen vil du få maksimum ut av bassen din, om det er dB du er ute etter!
            ok, er trykk/db jeg er ute etter ja

            men, hvor stor port brukte du?

            jeg kikka på bilradiospesialisten sin side, og der sto det at en slik sub skulle ha 49L i porta kasse..

            tenkte på å lage ei kasse som var: B 93cm x H 40cm x D 30cm, og det ble 96L! tenkte å bruke en 6" port. denna kassa vil jeg tru fuker bra på to av disse subbene, eller?
            bilstereo pensjonist!

            golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

            Comment

            Working...
            X