Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lys blinker i takt med bass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lys blinker i takt med bass!

    Hei, har et problem med at lyset på bilen blinker sammen med bassen, har et 55ah syrebatteri fra Euroglober (vet det ikke er bra) men vil blinkinga forsvinne viss jeg kjøper et AGM batteri???
    sigpicHonda - The power of dreams!
    Kicker - Livin Loud

  • #2
    Har du oppgradert kablinga i motorrommet?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      igjen


      Her har du valgt riktig forum


      Åssen bil har du? Du må oppgradere kabel fra batteri til + og - på dynamo og batteri til chassis.

      Comment


      • #4
        men de som sitter der er ganske så bra, ihvertfall tykke...
        sigpicHonda - The power of dreams!
        Kicker - Livin Loud

        Comment


        • #5
          Mål diameter på selve lederen med skyvelære.. den bør være 8mm iallefall (50mm2).

          Mulig batteriet sliter da ja.. Euroglober? WTF?

          Comment


          • #6
            lederen? du mener fra batteri til dynamo? Euroglober POWER!! heheh (NOT) tror kanskje jeg har spilt i stykker det batteriet uansett, bilen har stått i ca 1 måned (har vart vrak, men er rettet opp) å spilt mens jeg har vært og montert med batteri lader på men har innstalert voltmeter å ser på det når bilen er igang å setter ganske høy lyd på så hopper det imellom 14 og 11 volt..
            sigpicHonda - The power of dreams!
            Kicker - Livin Loud

            Comment


            • #7
              Hva er hvilespenningen på batteriet?

              Med 'ledere' mener han selve kobberet i kabelen. Hva er diameteren av det?
              Mvh Tony Bardalen
              [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

              Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

              Comment


              • #8
                Gjør dette:

                Bytt ledninger i motorrom:
                (+) Dynamo -> Batteri
                (-) Batteri -> Chassie
                (-) Chassie -> Motor/girkasse (hvor enn den er festet)

                (på golf er det (dynamo -> starter -> batteri så kan være litt forksjell fra bil til bil)

                Bytt dette med 50mm2 kabel.
                Pioneer - Hertz - Zealum
                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                Comment


                • #9
                  ok, hvilsespenning?? mener du spenningen på batteriet når motoren går?
                  sigpicHonda - The power of dreams!
                  Kicker - Livin Loud

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by KickerPower View Post
                    ok, hvilsespenning?? mener du spenningen på batteriet når motoren går?
                    Nei, når motoren ikke går.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      kan jeg ta helt feil viss jeg måler ca 1 cm på kobber kabelen mellom + og starteren og det samme på -? men - kabelen som går fra batteriet til gods er mye tynnere enn de to andre kabelen....
                      sigpicHonda - The power of dreams!
                      Kicker - Livin Loud

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by KickerPower View Post
                        kan jeg ta helt feil viss jeg måler ca 1 cm på kobber kabelen mellom + og starteren og det samme på -? men - kabelen som går fra batteriet til gods er mye tynnere enn de to andre kabelen....
                        Trenger ikke være feil det nei.. og da skulle det vel holde ganske greit.

                        Kabel fra batteriet til gods bør nok være samme tykkelse..



                        Men hvis batterispenningen faller helt ned på 11 volt er det noe gæli.

                        Comment


                        • #13
                          skal legge til en ekstra jordingskabel, kan nevne at voltmeteret er fra biltema å henter strømmen sin ifra ACC kabelen til cd spilleren min (viss det har noe med saken å gjøre) men vil det hjelpe å bytte batteri? dynamone min er på 80A og forsterkeren 1000W RMS.... Men er bare på noen bass slag den går så langt ned.......
                          sigpicHonda - The power of dreams!
                          Kicker - Livin Loud

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by KickerPower View Post
                            skal legge til en ekstra jordingskabel, kan nevne at voltmeteret er fra biltema å henter strømmen sin ifra ACC kabelen til cd spilleren min (viss det har noe med saken å gjøre) men vil det hjelpe å bytte batteri? dynamone min er på 80A og forsterkeren 1000W RMS.... Men er bare på noen bass slag den går så langt ned.......
                            Tja.. du MÅ ikke ha et fluke-multimeter Biltema er sikkert greit til hobbybruk.

                            Men du kan vel måle spenningen på + og minus på batteriet? Å måle på ACC er nok ikke helt hundre. Har du trekt minuskabelen på forsterkeren helt frem til batteriet, eller til chassis?

                            Comment


                            • #15
                              det kan faktisk ha noe med det å gjøre tror da jeg

                              da forsterkeren din + cd spilleren din trekker en del strøm akurat i bassslagene.

                              prøv å koble volt meteret rett på bateriet en gang du spiller
                              VW Golf 4
                              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                              Simen Sormbråten

                              Comment

                              Working...
                              X