Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sted å mekke bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by TakeTheTime View Post
    LETT at jeg skal skaffe meg hus med oppvarmet garasje da jeg blir "stor" og skal skaffe meg bolig...
    Du sier noe. Garasjen min holder vel +/- utetemperatur, og det suger litt. Blir ikkeno' mekkings på meg i vinter, for å si det sånn.

    Men når man får etablert seg litt, kan man jo se på vinteren som en fin tid til å få puslet med andre hobbyer også. Hjemmekino'n, f.eks. Og jeg har fått laget barløsning på kjøkkenet. Hadde jo aldri "fått tid til" (les: Prioritert) det om jeg hadde isolert garasje med strøm.

    Comment


    • #17
      Det du kan gjøre (det blir dyrt men ja) er å tette alle åpninger og så bruke en ovn, selv om du har uisolert garasje så holder det litt på varmen, kan bli 10-15 grader inne.

      Dette hadde vært intr for meg og, men Lillesand / sørlandet er litt langt vekk. Men hvis noen har et sted i østfold så betaler jeg gjerne for å kunne bruke det.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #18
        Bumper denne jeg.
        Noen som vet om garasje/lager/låve etc. i nærheten av fevik, grimstad, arendal, lillesand omegn så skrik ut!
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #19
          Bumper litt jeg også. Garasjen jeg disponerer pr. idag er upraktisk trang, men ting hadde blitt langt enklere om man bare hadde hatt et sted å lagre bilen under tak. Blir ikke noe lydprosjekt med det første, men jeg kan i det minste ta min del av leia. Ser for meg ca. 500,-/mnd.

          Skulle vi organisert en liten innsats for å få et sted å stå? Sette opp en liste over hvem som er interessert, bestemme oss for geografisk område og kanskje printe ut noen flyers vi kan klistre opp rundt omkring?

          Comment


          • #20
            Jeg er på utkikk etter sted å skru, hadde garasje men ikke nå lenger. Så jeg er absolutt interessert.
            Blir ikke mye lydprosjektfor min del, men masse skruing på bilen. Hadde vært kjekt å fått den klar for sommeren.

            Om vi blir noen stykker, så er vel et lager evt. en låve veien å gå.
            Har vært i kontakt med et par tidligere ang. leie av lager. Da skulle de ha rundt 5000,- måneden inkl. strøm for 200 kvm. Regner med vi ordner oss rimeligere om vi får fatt på noen som vil leie ut en låve.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #21
              5000,- for 200 kvm synes jeg ikke var noen upris. Jeg elsker å ha god plass rundt meg når jeg jobber. Klarer man å skaffe en ålreit sammensetning av leietakere kan man kanskje ta på seg strøjobber som montering, kobling, målinger osv. for andre for å dekke deler av leia iblant? Evt. leie ut til vinterlagring/bortsetning om det er tillatt, eller tenke litt kreativt på andre måter. Er jo endel muligheter når man har plass til å ha stuff stående.

              EDIT: skal vi vurdere å titte litt innover i landet også? Evjemoen f.eks.? Det blir drøye tre kvarter hver vei for min del, men sannsynligheten for å få en god pris er kanskje bedre?
              Last edited by epifant; 24-01-2011, 02:52.

              Comment


              • #22
                Er igrunn ingen dum tanke det nei, men uansett bør vi være flere enn meg og deg.
                For min del blir evjemoen vel drøyt. Det nærmer seg halvannen time hver vei, og da begrenser det seg kun til helgeskruing.
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #23
                  I lengden bør det ikke være noe særlig mer enn en halvtime til verkstedet om man skal få gjort litt utenom helgene, syns jeg. Vi var tre som alle hadde 30-40 minutter sist jeg leide verksted, og det ble ikke til at vi gadd å dra så ofte.

                  En kamerat har annonsert på Facebook at han trengte å låne garasje e.l. i et par ukers tid, og fikk god respons der. Om man kun jobber på "prosjekt-basis", så er jo det en mulighet.

                  Kanskje bedre å betale et par tusen (eller ikkeno') for å stå hos en bekjent i noen uker, enn å betale f.eks. 15-20.000,- i året og føle seg litt "tvunget" til å være i verkstedet mer enn man egentlig trenger?

                  Comment


                  • #24
                    Epi / Legiatia: jeg er game om vi holder oss max 15min unna bykjerna.
                    Det er det der med å orke å skru om man må kjøre så evig hele tia.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #25
                      Et kvarter mot oss fra kr.sand er helt ok for min del.
                      Helst på denne siden av sørlandsparken altså.
                      Tar meg ca 35 min til sørl.p. så rundt en halvtime er helt ok for mitt vedkommende.
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #26
                        Jess, da ser det ut til at jeg har fått med en kompis til. Så da blir vi jo en liten gjeng. Følg litt med i avisene bortover mot vest da, så skal jeg gjøre det samme her. Jungeltelegrafen er i gang.
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                        Comment

                        Working...
                        X