Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering av 6x9 og sub i volvo 240

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montering av 6x9 og sub i volvo 240

    Hei folkens.

    Jeg har en volvo 240, og jeg lurte på å få litt go'lyd i den. Såg på ett høyttaler sett på bilradiospesialisten.no, men på hattehylla på volvoen er det jern under treplata med forskjellige huller i. Ingen av hullene passer til 6x9'ene. noen som har forslag til hvordan jeg kan få montert disse 6x9'ene i hattehylla? Er sikkert mange som har hatt samme problemet. Skriv gjerne viss dere har vert borti det samme selv. Lurer også på hvordan det er best å feste subkassa bak i bagasjerommet? Den kan jo ikke stå løst. Må helst være sånn at det går ann å flytte litt på den, altså er det ikkje så aktuelt å skru den fast i gulvet.

  • #2
    feil forumdel, flyttes.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Originally posted by neptyr View Post
      feil forumdel, flyttes.
      hvor flytter du den? veldig lei meg for at det er feil forum...

      Comment


      • #4
        Originally posted by mr.jelsa View Post
        Hei folkens.

        Jeg har en volvo 240, og jeg lurte på å få litt go'lyd i den. Såg på ett høyttaler sett på bilradiospesialisten.no, men på hattehylla på volvoen er det jern under treplata med forskjellige huller i. Ingen av hullene passer til 6x9'ene. noen som har forslag til hvordan jeg kan få montert disse 6x9'ene i hattehylla? Er sikkert mange som har hatt samme problemet. Skriv gjerne viss dere har vert borti det samme selv. Lurer også på hvordan det er best å feste subkassa bak i bagasjerommet? Den kan jo ikke stå løst. Må helst være sånn at det går ann å flytte litt på den, altså er det ikkje så aktuelt å skru den fast i gulvet.

        Kan du ikke kutte litt i hattehylla da? gjøre høla litt større. Feste kassa uten å skru. Hmm. Hva med en stor borrelås under?
        Pioneer - USamps - REaudio - Evus

        Comment


        • #5
          Originally posted by mr.jelsa View Post
          hvor flytter du den? veldig lei meg for at det er feil forum...
          Bare til bilstereodelen her.

          Bare les litt bedre på toppen av forumdelene fra nå av, så ser du hva som skal hvor
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Jeg må kanskje kutte i hylla ja.... Det beste er sikkert å kutte bort en del av hylla slik at det blir gode og store hull, og feste høyttalerene i plata som ligger oppå "ramma"... tror jeg skal finne ut av Subben... var 6x9ene som var mest problem...

            Comment


            • #7
              dropp hele 6x9
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                njau, du kan lage deg spacere/brakketer som du lager 6x9 hull i av 22mm spoon/mdf, da får du 6x9 distansert nokk fra hattehylla til at de passer i orginal hullene.

                Comment

                Working...
                X