Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefalinger til 406 Coupe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefalinger til 406 Coupe?

    Tenkte jeg skulle kvitte meg med det jeg har opparbeidet meg av bilstereo i løpet av noen år. Og vil i tillegg bytte ut alt jeg har i bilen nå. Poenget er at jeg ikke vil bruke mer penger enn det jeg får inn på salg av det andre...Si at jeg kan få 5-6000 hvis jeg kvitter meg med alt tjafset, hva kan jeg få til den prisen som spiller pent? (SQ?)

    Vil bruke de orginale plasseringene i bilen, og det er 6x9" i hattehylla (gjerne andre alternativer som passer uten å ødelegge bilen, vet ikke hvor stor fan jeg er av 6x9" egentlig ), 6,5" i døra foran og diskant i dash samt sidepaneler bak.
    Trenger da også en forsterker som passer. 4/5-kanals?

    Har spiller og alt av kabler...Sub tar jeg i neste omgang.

    Noen som kan anbefale noe? Hva får jeg? Nytt/brukt? Osv...
    Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

  • #2
    Oooh... jeg har fuktige drømmer om sølvgrå 406 Coupe med okseblod-interiør og Focal Utopia-oppsett. Men da er vi langt utenfor budsjett :P

    Liker du Focal rent lydmessig? En Focal FP2.150 forsterker og ett Focal 165V1 6,5" frontsett vil havne på ca. 5500,- fra Elutstyr.no.

    Comment


    • #3
      Mørk grå med sort skinninteriør er fint
      Har Focal i døra mi nå og er kjempefornøyd med dem, men de er coax(?) og 5,25"...Fortsetter gjerne med Focal, men vil gjerne ha diskanten opp i ruta.
      Hadde håpet jeg fikk høyttalere bak i prisen også da...
      Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

      Comment


      • #4
        Din er alldeles ikke stygg den heller nei

        Hm, bakhøyttalere også ja... 165V1 i front, 690CA1 bak og en brukt Audison SRx4? Da havner totalen på 5 380,-
        Last edited by epifant; 17-04-2008, 00:40. Reason: La til linker

        Comment


        • #5
          Nå begynner vi å snakke...Men har bare et par spørsmål til
          Hva er forskjell på LRX og SRX? Synes designet på Lrx'en er mye penere...
          Får man 6x9" med løs diskant? Har plass til to diskanter i sidepanelet rett bak hodet vendt fremover og vil gjerne bruke de hullene også.
          Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

          Comment


          • #6
            jeg har sett frontsett med 6X9 med løse diskanter, men husker ikke hvor
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

            Comment


            • #7
              Sub: Seas Lotus.... Tilbud hos eltek nå.. www.dynabel.no
              Øyvind Kalbækken

              Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

              Comment


              • #8
                Originally posted by C.F. View Post
                Får man 6x9" med løs diskant? Har plass til to diskanter i sidepanelet rett bak hodet vendt fremover og vil gjerne bruke de hullene også.
                Som jeg vet om, får man MB Quart Rvf 269, med løs diskant!
                Men vet ikke om noen i Norge har disse inne, og om de har de, koster de sikker godt over 2000kr.
                http://www.mbquart.de/de/produkte/ca...php?nr=rvf_269

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Øyvind View Post
                  Sub: Seas Lotus.... Tilbud hos eltek nå.. www.dynabel.no
                  Sub har jeg foreløpig. Har rotet frem en liten søt aktiv en...Gjør nytten inntil videre. Akkurat nå trenger jeg litt plass i bilen så da ryker båndpass-kassen ut.

                  Originally posted by mrj View Post
                  Som jeg vet om, får man MB Quart Rvf 269, med løs diskant!
                  Men vet ikke om noen i Norge har disse inne, og om de har de, koster de sikker godt over 2000kr.
                  http://www.mbquart.de/de/produkte/ca...php?nr=rvf_269
                  Der røyk budsjettet, skjønner ikke hvorfor det alltid blir sånn
                  Men jeg er jo interessert i å få best mulig lyd i bilen ved å bruke kun de orginale hullene så da må det vel til.
                  Sitter egentlig et veldig bra anlegg i bilen orginalt (til orginalt/ekstrautstyr å dømme), men den orginale forsterkeren har tatt kvelden og den er rimelig sær i koblingene så er ikke bare å bytte ut...
                  Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by simso View Post
                    jeg har sett frontsett med 6X9 med løse diskanter, men husker ikke hvor
                    Hvis jeg ikke husker feil, så hadde DLS det for noen år siden.

                    Comment

                    Working...
                    X