Announcement

Collapse
No announcement yet.

vilken bass elementer går det ann og ha bænd bass på?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vilken bass elementer går det ann og ha bænd bass på?

    jeg kan ikke så mye om bånd bass og sånnt .. men ossen vet jeg at det elemente går til bånd bas a?

    går det elemente her til båndbass a?http://www.iceaudio.no/index.php?fun...ba19cffa6dec1d
    takker for dem som hjelper meg
    Digital Designs. hertz .usamp .alpine
    bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

  • #2
    ingen som vet?.. vet at det går ann på hertz hx serien ..
    Digital Designs. hertz .usamp .alpine
    bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

    Comment


    • #3
      Alle elementer kan vel forsåvidt brukes i båndpass, men ikke alle er like godt egnet. Bænd bass derimot vet jeg ikke med :P
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        hehe :P litt mye skrive feil på meg ja:P hehe ..okay... men ossen finner jeg måla og sånnt da vis jeg finner et element jeg har lyst til og prøve båndpass på (eks cerwin vega da ossen finner jeg måla til en båndpass ?)
        har drivi og titta litt rundt på nette og finni et par elementer jeg har lyst til og prøve ... men det står under anbelfales lukket eller porta ... har ikke finni noe som det står båndpass på... eller er det bare jeg som kan for lite ?:S:P hehe
        Last edited by bmwfreak; 11-04-2008, 03:01.
        Digital Designs. hertz .usamp .alpine
        bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

        Comment


        • #5
          Som r3mark sier, så kan de fleste elementer brukes, men noen er vel bedre egnet enn andre..

          Er jo bare å spørre de du eventuelt skal handle av, om de ville anbefalt de subene du skal ha, for båndpass.. For min del har jeg aldri opplevd suber som ikke "liker" å bli satt i en båndpass kasse

          Ska du bygge kassen selv, må du for all del være veldig nøye med utførelsen! er ikke rom for feilskjæring osv.. er litt enklere med andre kasser akkurat på det punktet, men får du det til bra, så kommer du ikke til å angre!


          Jeg tror helt klart at Cerwin Vega sine suber egner seg bra til båndpass, men personlig finnes det mange, og da mener jeg mange, andre suber jeg ville vurdert før Cerwin Vega..


          Om jeg skal svare på spm. ditt, så må det nesten bli: På de fleste suber står det ingenting om de er anbefalt for båndpass eller ikke, selv om de kanskje er det.. det du må gjøre da, er enten å ta kontakt med produsent eller importør/forhandler, og spørre de.. da bør du få et svar.. De fleste vil også gi deg tegninger og mål på kassen om du spør Du kan også prøve å søke litt på google om de subene du er interessert i, så kanskje du finner noe på det..
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            Er ingen ekspert på simulering, men med mine Soundstreamsubber så vil beregningsprogrammet at jeg skal bruke 2 meter lange rør nesten uansett hvordan jeg vrir og vrenger på det.

            Mulig det er et tegn på at de ikke passer i båndpass?
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #7
              Ta å sett den over på square da, og lag en skikkelig stor port.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                Ta å sett den over på square da, og lag en skikkelig stor port.
                For at den skal bli enda lenger? Større port = lengre port for å ha samme tuning
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hifonic View Post
                  For at den skal bli enda lenger? Større port = lengre port for å ha samme tuning
                  aha, har da aldri lekt med de db-hue-greiene deres
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by neptyr View Post
                    Ta å sett den over på square da, og lag en skikkelig stor port.
                    Jeg tror det var 2 meter rør med en 4" port til to 10" subber
                    Alpine
                    Audison
                    Hertz
                    Soundstream

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bmwfreak View Post
                      jeg kan ikke så mye om bånd bass og sånnt .. men ossen vet jeg at det elemente går til bånd bas a?

                      går det elemente her til båndbass a?http://www.iceaudio.no/index.php?fun...ba19cffa6dec1d
                      takker for dem som hjelper meg
                      Vil tro denne vil funke greit i en bandpasskasse ja, mine cadence bassere funker som f... i bandpasskasse iværtfall
                      Ronny Karlsen
                      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                      Comment


                      • #12
                        okay :P her har det sjedd mye :P hehe ..
                        har drivi og sett etter en cademce .. men den modele som du har selges ikke mere eller noe :S enten er det jeg som ikke fant det da:P hehe ...
                        men har bestilt meg hertz jeg
                        Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                        bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                        Comment


                        • #13
                          dem jeg har selges ikke mer nei, dessuten så anbefaler jeg deg mer å kjøpe Hertz ja
                          Ronny Karlsen
                          02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                          96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                          Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                          Comment


                          • #14
                            hehe :P men trenger litt hjelp meg og finne ut ossen jeg skal bygge det og sånn ... og hvor mange liter skal det være i det kamere der magneten skal være og. og hvor mange liter det skal være der porten skal være ..
                            det er to hertz hx300D..
                            Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                            bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bmwfreak View Post
                              hehe :P men trenger litt hjelp meg og finne ut ossen jeg skal bygge det og sånn ... og hvor mange liter skal det være i det kamere der magneten skal være og. og hvor mange liter det skal være der porten skal være ..
                              det er to hertz hx300D..
                              ta kontakt med Dag Johansen du, han er meget dyktig på kasser og en kjempe kar å prate med
                              Ronny Karlsen
                              02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                              96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                              Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                              Comment

                              Working...
                              X