Announcement

Collapse
No announcement yet.

Morsomste elementet du har testet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Morsomste elementet du har testet?

    Hva er det morsomeste elementet du har testet?
    Merke?
    Type lyd?

    Selv er de morsomeste jeg har testet

    1. Pioneer TS-W1001 C http://www.pioneer.no/no/products/ar...01C/index.html Godt allround element

    2. Alpine Type R 12" gammle verson Moro party element

    3 Soundstream VGW-12 Flott sq med det lille ekstra når trengs.

    4 JL Audio 12W7 Kongen av dyp bass element

  • #2
    tja må si att en cerwin vega stroker 15 av gamletypen i ei kasse på 192liter tuna til 35hz var ekstremt morsomt :P den trykka som faen men spilte ikke akkurat så ekstremt dypt. samme med en cerwin vega it15 i ei 120liters kassa tuna til 35hz. men denne spilte en del dypere. var og morsomt med 2x cerwin vega v-max15 i ei lukka kasse på 120liter oppnådde 140,7 db med den kassa med alt for lite strøm. denne kassa spilte både dypt å tålbart fint
    Cerwin Vega! Pioneer

    Comment


    • #3
      Gamle Stroker 18 i 240L kasse var jo ganske morsomt og SoundStream RFW12 elementene jeg kjøpte av Morten her er også gode allround elementer. Men morsomst tror jeg faktisk jeg må ha hatt med DynaBel 9412 når det skulle ødelegges. Spillte faktisk ganske bra til prisen og rørte bra på seg med to stykk 7501 forsterkere på 25Hz sinus. Holdt ut lengre enn jeg hadde trodd
      Marius
      Last edited by Bussemannen; 05-04-2008, 08:15.

      Comment


      • #4
        Rockford Power Hx2 av gamle typen, den som hadde plass til en colaboks i luftehullet på magneten :-) , Soundstream Van Gogh, Reference og Tarantula T4/T5 og Audio Development Viperea 12" dette er vel de morsomste elementene jeg har hørt i farta. Sikkert en haug til men det er litt for tidlig enda.
        Mvh
        Lars Engen

        Comment


        • #5
          Pioneer TS-W8102SPL
          har to stk av de i vitoen, og har ikke vært i nærheten av det i noen andre biler så langt brutal dypbass hvertfall.
          Last edited by dBcompaniet; 05-04-2008, 20:37.

          Comment


          • #6
            gamle vrengte strokeren var ikke så gammel heller den gangen så var litt stort :P
            spiller: pioneer p88
            front: Hertz MLK 165
            sub: polk sr104 x2
            forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

            Comment


            • #7
              Må vel være Soundstream XXX 15 enn så lenge... Savner den gett... Men hørt mye annet sykt rundt om, men detta var mitt personlig.

              Comment


              • #8
                Forresten, åssn klarte du finne denne hensides gammle tråden? :P

                Comment


                • #9
                  mhhhhhh.....husker de gode gamle cv xl 15d,og seff strokeren, og seff stroker pro 18....mhhhhh.....jensen hadde og faktisk noen brukende ellement da, husker det var logo av ei hånd på støvhetta...
                  Remi Lilleng

                  Comment


                  • #10
                    Digital Designs 9917
                    Soundsplinter RL-p18i (Fader den går kjeller dypt!)
                    Hertz HX380D
                    Image Dynamics ID10 v3 (Den går dypt til størrelsen, en av de subbene jeg angrer mest på og selge)

                    Har hørt en del morsomme elementer, f.eks Fi BTL'ene til brorendin og ODR 10"ene til Henriksen (KONTROLLERT PÅ LAVE FREKVENSER!) Sorry caps :P
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Av det jeg har hørt i andre biler, så er definitivt Soundstream XXX-15 absolutt høyest på lista. Syk, syk, syk dypbass. Fikk aldri vite hvordan bilen gjorde det på måleren, dessverre, men et så umenneskelig, fysisk trøkk fra en enkel 15" har jeg aldri hørt/følt noensinne. Gjorde et voldsomt inntrykk på meg, i alle fall.

                      Av det jeg har eid selv, er vel Soundsplinter RL-p15 og JL Audio 10W7 det jeg har vært mest fornøyd med som allround-elementer. God rekkevidde i bunnen, lav forvrengning, veldig lettdrevne og med muligheter for veldig høye lydtrykk før plagsom forvrengning.

                      Comment


                      • #12
                        Uten tvil 1. serien JBL GTi 12 og 15" (serien med flat magnet). Av mindre elementer, MB Quart 10" Premium.
                        Mathias.... Soundman is alive
                        Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                        Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                        Comment


                        • #13
                          Scanspeak illuminator 7", Var vel ikke presisert at det skulle være subelemeneter?
                          Grunnen: Jo, den har en helt fenomal midbass som overgår det meste av element jeg har hørt samt at mellomtonen er rimelig upåklaglig.
                          Last edited by Tor Ølberg; 28-11-2011, 01:18.
                          Tor Martin Ølberg
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ymer34 View Post
                            seff stroker pro 18....mhhhhh
                            har aldrig vært noen stroker pro 18
                            Cerwin Vega! Pioneer

                            Comment


                            • #15
                              tasteleif.....skulle være 15
                              Remi Lilleng

                              Comment

                              Working...
                              X