Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stive opp dørtrekk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stive opp dørtrekk?

    Hei

    Jeg har montert 6.5" midbasser i slike:
    http://www.webhotell-spesialisten.no...70.1120&pid=13

    Disse er laget i relativt solid MDF og skrudd fast i dørtrekket. Elementet er montert i panelet, dvs. ikke i døra. Dørpanelene mine er laget av ganske middels stiv hardplast, og de vibrerer relativt mye når jeg spiller på både moderat og høyt volum. Området rundt selve HT-lomma er stivt som fy, men når man beveger seg vekk derifra blir det verre.

    Lurer på om det hjelper med vibroplast e.l. på baksiden av dørtrekket? Problemet er også at dørtrekket ikke er slett bakpå, det er mange plastkanter osv. slik at det kan bli vanskelig å få festa dempematter på..

    Evt. har jeg noen asfaltmatter fra mekonomen, disse er 4mm tykke og har ikke noe alu-belegg.. Hvis jeg legger disse på innerblekket i døra vil de bli klemt imellom dørtrekk og døra, og da stives kanskje dørtrekket opp noe?

    Ellers, vil det hjelpe nevneverdig å dempe døra med vibroplast når HT er montert i dørtrekket, og ikke i selve døra? Er kanskje ikke helt optimal denne monteringen min, men det går ikke på noe annen måte i disse dørene dessverre

  • #2
    Vibroplast og splen.

    Da burde du være dekket, bare bruke litt tid på å kutte biter som du får lagt bra
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Hmm bør jeg legge vibroplast på baksiden av dørtrekket da? Er det det du mener? Også SPLEN imellom dørtrekk og dør?

      Comment


      • #4
        hadde dempa dør, dørblad og dørtrekk, også splen mellom bladet og dørtrekket.

        Det er min plan iallefall.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Oki det er jo greit Men jeg gidder liksom ikke bestille SPLEN sålenge jeg kun skal ha det, men det går vel greit å bruke noe annent?

          http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=21963883

          ^ Disse er jo egentlig akkurat det samme (polyetylenskum), bortsett fra selvklebingen?

          Hva gjør SPLEN med lyden? Isolerer mot vei/trafikk-støy e.l.? I tillegg til vibrasjonsdemping imellom dørtrekk og dør da.

          Bilen min er egentlig veldig stille og fin innvendig, men det er ingenting i dørene som skulle tilsi det.. to små asfaltmatter på ytterblekket og et bitte lite lag med noe som ligner på rockwool innpakket i plast som kombi fuktsperre og isolasjon.. Mulig selve designet på bilen dreper støy..

          Comment

          Working...
          X