Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av basser?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    er så masse å velge mellom.. er helt sinnsykt!

    Når du har såpass budsjett, og det skal kun brukes til sub og forsterker, er det myyyye å velge mellom.. ta en prat med flere forhandlere her på forumet, så setter de garantert opp et fint pakke-tilbud til deg

    Men det lønner seg å snakke med flere forhandlere som har forskjellige merker, så du ikke blir fortalt at f.eks(!) Hertz er mye bedre enn noe annet osv..

    Få forhandlerne til å sette opp en bra pakke til deg, så spør du her igjen, om hvilken pakke folket vil anbefale..

    Så vil jeg bare pressisere til resten som leser dette, at det jeg skreiv om Hertz der oppe bare var et eksempel! jeg kunne like gjerne tatt en helt annet merke, men er liksom Hertz som er i hodet mitt
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #17
      Originally posted by aFFekak View Post
      er så masse å velge mellom.. er helt sinnsykt!

      Når du har såpass budsjett, og det skal kun brukes til sub og forsterker, er det myyyye å velge mellom.. ta en prat med flere forhandlere her på forumet, så setter de garantert opp et fint pakke-tilbud til deg

      Men det lønner seg å snakke med flere forhandlere som har forskjellige merker, så du ikke blir fortalt at f.eks(!) Hertz er mye bedre enn noe annet osv..

      Få forhandlerne til å sette opp en bra pakke til deg, så spør du her igjen, om hvilken pakke folket vil anbefale..

      Så vil jeg bare pressisere til resten som leser dette, at det jeg skreiv om Hertz der oppe bare var et eksempel! jeg kunne like gjerne tatt en helt annet merke, men er liksom Hertz som er i hodet mitt
      Hehe, ok, skal sjå hått eg får gjort

      men ein ting til, i ein 240 så er de VANSKELIG å få trykket inn i bilen, er de noko eg kan gjøre med min for å endre de? ta vekk noko stål i ryggen eller noko, vil de hjølpe?
      Mvh
      Johnny Myhre

      Comment


      • #18
        Originally posted by JVMyhre View Post
        Hehe, ok, skal sjå hått eg får gjort

        men ein ting til, i ein 240 så er de VANSKELIG å få trykket inn i bilen, er de noko eg kan gjøre med min for å endre de? ta vekk noko stål i ryggen eller noko, vil de hjølpe?

        Det vil såklart hjelpe, men det kan bli litt så som så med comfort der bak, om du ikke gjør det riktig/ordentlig..

        Om du har mulighet må du heller prøve å få ordnet et bassreflex-rør fra kassen, opp i hattehylla eller noe sånt.. det hjelper


        EDIT: Det finnes mange som har bedre peiling på akkurat dette området enn meg.. vent litt så kommer det nok noen gode svar
        Mvh.
        Roy
        Mob: 40 30 99 06

        Comment


        • #19
          L7 er ett meget godt valg spør du meg... savner mine:-(
          Men du skal ha 2ohms vesjonen ikke 4ohm som ble foreslått tidligere i tråden.
          Fordi: når du har 2 elementer med dobble 2ohms spoler så får du koblet de i 2ohm sammen, som er det forsterkeren din skal ha for å yte maks.

          Comment


          • #20
            Originally posted by aFFekak View Post
            Det vil såklart hjelpe, men det kan bli litt så som så med comfort der bak, om du ikke gjør det riktig/ordentlig..

            Om du har mulighet må du heller prøve å få ordnet et bassreflex-rør fra kassen, opp i hattehylla eller noe sånt.. det hjelper


            EDIT: Det finnes mange som har bedre peiling på akkurat dette området enn meg.. vent litt så kommer det nok noen gode svar
            Ok, takk
            Mvh
            Johnny Myhre

            Comment


            • #21
              Originally posted by lillemongo View Post
              L7 er ett meget godt valg spør du meg... savner mine:-(
              Men du skal ha 2ohms vesjonen ikke 4ohm som ble foreslått tidligere i tråden.
              Fordi: når du har 2 elementer med dobble 2ohms spoler så får du koblet de i 2ohm sammen, som er det forsterkeren din skal ha for å yte maks.
              Hmm, ok, men hvordan ska eg koble de da a ? er ikkje såå veldig flink med dette enda, men håper på å få enda de etterhvert da
              Takk for svaret forresten
              Mvh
              Johnny Myhre

              Comment


              • #22
                15 000 med kabler? For å få dette til å fungere må du nok påberegne å oppgradere litt kabel

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Pappa View Post
                  15 000 med kabler? For å få dette til å fungere må du nok påberegne å oppgradere litt kabel
                  Njaa, nei si uten kabler da, så får eg kjøpe de når lønninga kommer
                  Ska ikkje kobles opp med ein gang uansett
                  Mvh
                  Johnny Myhre

                  Comment


                  • #24
                    Ingen som har forslag her ?
                    Mvh
                    Johnny Myhre

                    Comment


                    • #25
                      har du batteri(er) til å drive en 2500.1??

                      ang ferdig kasse, så passer ikke den i 240 med mindre du lar den stå nærmest luka, og da bruker du det som er av plass baki der

                      ville vurdert en tlf til engenaudio, og få et tilbud på en seriøs basspakke han har en del morro liggende, om det kan være aktuelt med noe annet en kicker ( med mindre du har funnet det til denne prisen utenlands da)

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by golfnos View Post
                        har du batteri(er) til å drive en 2500.1??

                        ang ferdig kasse, så passer ikke den i 240 med mindre du lar den stå nærmest luka, og da bruker du det som er av plass baki der

                        ville vurdert en tlf til engenaudio, og få et tilbud på en seriøs basspakke han har en del morro liggende, om det kan være aktuelt med noe annet en kicker ( med mindre du har funnet det til denne prisen utenlands da)
                        Har tenkt litt på å høre litt rundt ja, fikk et tilbud fra autobilstereo.no,
                        2stk Ground Zero GZNW12
                        2stk dynaBel BF7501
                        til 15000,- + frakt.
                        men problemet er at tilbudet bare varte til kl 22.00 ikveld, å eg ikje har pengene her akkurat nå, venter på noe forsikringspenger.
                        Så det går ikkje, ellers trur eg at eg hadde gått for den pakka.

                        Har ikkje ekstra batterier nei, må vel få lkøpt meg de snart å
                        Mvh
                        Johnny Myhre

                        Comment


                        • #27
                          avhengig av strlse på kassen må du huske på opphøyningen i bilen jeg ville nok kanskje gått for 2 alpine R 12" og en alpine PDX mono forsterker. eller JL audio sine w5-6? og forstekrer til dette
                          Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                          Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                          Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Fryd1lund View Post
                            avhengig av strlse på kassen må du huske på opphøyningen i bilen jeg ville nok kanskje gått for 2 alpine R 12" og en alpine PDX mono forsterker. eller JL audio sine w5-6? og forstekrer til dette
                            blir de noko bra trykk i dei Alpine elementa da?
                            Mvh
                            Johnny Myhre

                            Comment

                            Working...
                            X