Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jeg få litt hjelp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan jeg få litt hjelp?

    Hei hei. Jeg har ikke så mye erfaring når det gjelder bil stereo. Jeg var innom Netthandelen.no og kjøpte en BM ZX3 forsterker. Jeg har tenkt til og kjøpe meg 6x9", men jeg vet ikke hva som er billig og bra. Jeg er ute etter det beste til billigst pris. Å noe som ser bra ut.

    Min forsterker er en BM ZX3 T4D på 2600w.
    Bridgeable 4/3/2 channel dual boost mosfet power amplifier.

    Jeg har planer om å installere 6x9" høytallere, forsterkeren og en basskasse på 2x12". Jeg vil ha en bra ballanse i lyden. Og jeg har 12 volts batteri i bilen (som er standar for personbiler)

    Bilen er forresten en Volvo 740 GL 1992 modell.

    Jeg er utrolig takknemlig for all hjelp jeg kan få. Jeg må si at jeg ikke har så veldig mye erfaring når det kommer til bil stereo.

    Mvh Reptikon

  • #2
    Du burde heller prioritere høytalere framme.. hvor mye har du tenkt å bruke ca? kjøpe ferdig kasse eller bygge selv? står noe om bass i 740 på volvoforumet: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=14&t=15066
    1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

    Comment


    • #3
      Kan anbefale JBL 6X9" i hattehylla.
      Eller som trebor87 skriver...sats heller på gode høyt foran.
      Reinhardt

      Comment


      • #4
        Jeg vet ikke om hvor mye jeg skal bruke... men ca. 6-7000 kr. Basskassa kjøper jeg fra en kamerat. Den er allerede byggd inn i en kasse.

        Men hva vil være forskjellen på å ha de forran eller bak? har det noe med lyden å gjøre?

        Comment


        • #5
          Fåt mye bedre lydbilde når man har best lyd fremme..
          1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

          Comment


          • #6
            Takk for hjelpen til dere begge. Jeg Satser på JBL 6x9". så får vi se hvordan det blir. Gleder meg til å få lappen nå. Da skal jeg råne rundt i 740'n min som ble ny lakkert og overhalt for ikke så lenge siden =) Blir kos

            Comment


            • #7
              men bare et lite problem... http://strommen-bilradio.no/product_...roducts_id=905

              Sjekk ut denne linken... Hvordan skal jeg få plassert de forran?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Reptikon View Post
                men bare et lite problem... http://strommen-bilradio.no/product_...roducts_id=905

                Sjekk ut denne linken... Hvordan skal jeg få plassert de forran?
                6 x 9" er ment for hattehylle-montering...så blir ikke det mest kurrante å ha foran disse.
                "Vanlig" er å ha 6.5" foran... usikker på bilen din om det er de som passer der.

                Vil anbefale å lese litt rundt på prosjekt-delen av forumet her og se hva folk monterer i bilene sine.
                Her inne er det mye kvalitets-bygge ut å går så mange vil nok si "fysj" til 6 X 9" bak... nettopp pga det som er nevnt ovenfor her... lyden bør komme "forfra".
                Sub spiller lave frekvenser så de klarer vi ikke å "oppfatte" hvor kommer fra, så det er ikke noe problem at er montert bak i bilen.
                Kjøp kvalitet i settet du skal ha foran, det har du mye igen for
                Reinhardt

                Comment


                • #9
                  takk takk =)

                  Comment


                  • #10
                    Jeg lurer rett og slett om jeg skal ta bilder og legge ut på prosjekt delen... Så folk kan hjelpe meg litt anngående plasseringen... er det en mulighet?

                    Comment


                    • #11
                      ja, legg ut på prosjekt delen og legg ut masse bilder
                      Masse folk her med god kunnskap som kan hjelpe deg

                      Comment


                      • #12
                        Der får du mye hjelp underveis så det er ABSOLUTT en god ide!!


                        PS: Få lagt på en avatar på profilen din også da vel...et sånt lite bilde vet du.
                        Reinhardt

                        Comment


                        • #13
                          Gjør det=) tror det er 5,25" framme på 740..
                          1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

                          Comment

                          Working...
                          X