Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAB antenne for vindu-montering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DAB antenne for vindu-montering?

    Hei..

    Skulle gjerne hatt noen tips / råd hvor jeg evt kan få tak i en antenne til min Pioneer GEX-P900DAB som kan monteres i bakruta et sted....

    Har en Pioneer AN-70DAB antenne ,men må bores hull i taket osv.. Noe jeg ikke har lyst til i utgangs punket....

    Derfor ønske om ei antenne som kan limes innvendig på bakruta hvis det funker greit?

    Noen erfaringer med ang dette , tak / vindu montering ?

  • #2
    Originally posted by Soundboy View Post
    Hei..

    Skulle gjerne hatt noen tips / råd hvor jeg evt kan få tak i en antenne til min Pioneer GEX-P900DAB som kan monteres i bakruta et sted....

    Har en Pioneer AN-70DAB antenne ,men må bores hull i taket osv.. Noe jeg ikke har lyst til i utgangs punket....

    Derfor ønske om ei antenne som kan limes innvendig på bakruta hvis det funker greit?

    Noen erfaringer med ang dette , tak / vindu montering ?
    Har vindusantenne på lager vi.
    Vindus antenne er det dårligste alternativet, Tak pisk er det beste, imellom der kommer "haifinne"
    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

    Comment


    • #3
      Helt rått å mye signal ett vindu kan ta litt høyt oppe i registeret as.

      Wlan f.eks, synker MANGE db bare ved å ha antenna innenfor vinduet.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Blaupunkt levere en antenne som er beregnet for å monteres på frontrute, har selv tenkt å prøve en slik siden jeg også bruker gex-p9000 men da må pluggene tilpasset og det samme med impedansen da dette er forkjellige mellom de forkjellige merker/modeller. DAB antenne må tilføres strøm da den har en innebygd forsterker/demodulator.

        Original antenna (pisken) funker midt på tre plassert innvendig men hjelper mye å ha så nær som mulig ved et vindu, selv har jeg montert den under dekselen til instrument panelen og som sagt fungerer ok de fleste steder men det er i tunnelene at den forsvinner... jeg har ikke hatt tid til det men skal si ifra åsen det gikk eventuelt
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #5
          Ok.. takk for gode svar.. skal se ann hva jeg kommer til å gjøre..

          Comment


          • #6
            Originally posted by Audio-art View Post
            Har vindusantenne på lager vi.
            Vindus antenne er det dårligste alternativet, Tak pisk er det beste, imellom der kommer "haifinne"
            Hva slags antenne er det a ? PIoneer mode ? pris på dem ?

            Comment

            Working...
            X