Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste anlegg for 30 tusen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by stijoh View Post
    Kunne ikke vært mer uenig med mr ekeli, å kjøpe dyre komponenter uten i gi dem forutsetning for å prestere er tullete, da er det bedre å gå ned en klasse på komponentene og gjøre dempejobben med en gang, det vil i de fleste tilfeller spille bedre pluss at man får unnagjort drittjobben først som sist.
    Det Mr. Ekelig her mente, er at det er bedre å legge pengene i skikkelige høyttalere for så å ta demping i andre omgang, istedet for å kjøpe demping og da spare penger på høyttalere.

    Håper du og ser den...?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #17
      Nei jeg gjør ikke det, akkurat som jeg ikke ville kjøpt hertz mille og kjørt dem på uscarvor til jeg fikk mer penger..

      Comment


      • #18
        Originally posted by stijoh View Post
        Nei jeg gjør ikke det, akkurat som jeg ikke ville kjøpt hertz mille og kjørt dem på uscarvor til jeg fikk mer penger..
        Nå var det snakk om demping, ikke forsterker. Hold deg saklig heretter takk!
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #19
          Er da saklig jeg, poenget er jo at resultatet vil bli det samme..

          Heh, må for all del ikke være uenig med drammenkameratene..

          Comment


          • #20
            Du trenger heller ikke være frekk. Ingen tjener på det.

            Nå var det snakk om demping, og ikke forsterker. Håper du og kan se en viss kobling der?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #21
              Originally posted by stijoh View Post
              Er da saklig jeg, poenget er jo at resultatet vil bli det samme..

              Heh, må for all del ikke være uenig med drammenkameratene..
              Skjønte du ikke at Thomas prøvde å si at det er mer lønnsomt å kjøpe demping senere enn å bytte ut billigere frontsett til et dyrere sett?
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #22
                Originally posted by Talibanan View Post
                Hva er det beste, sykeste anlegget man kan sette sammen for 30 tusen kroner?

                Noen anbefalinger?
                Et lite forslag fra meg:

                Spiller, Her bør du gå for en med det meste innebygget, F.eks Pioneer 88Rs eller en alpine 9887. Disse koster +- 6000.-
                Høytalere: Et godt 6,5" koposett. Her er det et hav å velge i mellom, men bruk 4-5000.- på de.
                Bass: Her får du mest for pengene, hvis du kjøper ferdig kasse. legger du opp til 4000.- så begynner du å nærme deg. En dyr bass, krever også mere av en forsterker.
                Forsterker(e) kjøp en god forsterker også til frontsettet, og en likeverdig til bassen Tilsammen ca 10000.- for forsterkere.

                Da har du igjen 5000 til kabler og kondis/batteri, og div annet du trenger. f.eks støydemping. Du kommer ganske langt med demping for 1500- 2000.-

                Har et par spørsmål: Er bilen personbil, eller varebil? Hvilken Årsmodel?
                Ønsker du et konkret tilbud fra meg, send mail til post@audio-art.no
                Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                Comment


                • #23
                  ØY!

                  Greit at det kansje er en gjeng som deler mye av de samme meningene på dette forumet, det vil det alltid bli, enkelte går bedre sammen en andre.

                  Men det at det blir sur stemning er det ingen som er tjent med, skal dere krangle dere imellom og være frekke, så får dere ta det på PM.

                  Edit: svært så aktiv denne tråden var

                  Jeg tror de jeg sikta denne mot, vet det, og håper dem tar det til ettertanke så kan vi alle være happy og danse i skogen osvosv.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #24
                    Det var snakk om å gi høyttalerne forutsettninger for å prestere, å kjøre dyre høytalere uten demping syns jeg er tullete, som jeg satt litt på spissen ved å sammenligne det med å kjøre mille på uscarvor(med det mente jeg at man ikke får ut det som bor i høyttalerne).

                    Jeg er ikke frekk i det hele tatt, men jeg forbeholder meg retten til å være uenig, så får dere forsvare hverandre så mye dere vil..

                    Comment


                    • #25
                      Jeg forsvarer ingen her, men syns tråden begynte å skli ut til noe ukoslig noe.

                      Diskuter topic, så skakke jeg si eller gjøre noe.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Hifonic View Post
                        Skjønte du ikke at Thomas prøvde å si at det er mer lønnsomt å kjøpe demping senere enn å bytte ut billigere frontsett til et dyrere sett?
                        Syns det er mest lønnsomt å få midbass når jeg bruker 30 lapper på et anlegg.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by stijoh View Post
                          Syns det er mest lønnsomt å få midbass når jeg bruker 30 lapper på et anlegg.
                          Men du hadde vel klart å leve i noen månder med litt slapp midbass til du fikk demping?

                          jeg vet jeg hadde klart det iallefall

                          Men man må jo se alt i perspektiv, om man vet man ikke har råd til demping på ett år, så tror jeg heller jeg hadde kjøpt noe litt billigere, så jeg fikk med dempinga i prisen.

                          Edit: hadde også gått for noe billigere med demping om jeg _ikke i det heletatt_ skulle brukt mer penger på bil.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by stijoh View Post
                            Syns det er mest lønnsomt å få midbass når jeg bruker 30 lapper på et anlegg.
                            Så du skjønte fortsatt ikke poenget? Men da dropper vi den diskusjonen..
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #29
                              Poenget var vel egentlig bare at en potensiell kunde av forhandlere her kommer med et budsjett på 30 lapper kanskje litt til...

                              Comment


                              • #30
                                Jeg må si meg enig med stijoh her. Optimale arbeidsbetingelser for komponentene er viktig, og trådstarter har satt en grense ved 30 papp. Det bør i mine øyne inkludere ALT, fra spiller til kabelsko. Såklart man kan oppnå et LITT bedre resultat ved å holde "tilbehøret" utenom, men det øker samtidig budsjettet. Da er det enkel logikk at ting skulle bli bedre. Trådstarter har ikke sagt 35 000, men 30 000. Da får man holde seg til det, hvis ikke kan man som kunde fort bli sittende igjen med et inntrykk av at 30 papp ikke er nok for å få noe bra. Jeg hadde sannsynligvis blitt smått fornærmet om jeg kom med en feit bunke tusenlapper i handa og forhandleren hadde foreslått å bruke 5-6000 til...
                                Last edited by epifant; 16-02-2008, 18:51.

                                Comment

                                Working...
                                X