Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jobb innen bilstereo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jobb innen bilstereo?

    Hei

    Er veldig interrisert bilstereo og kunne derfor tenke meg en jobb innen dette!

    Lurte derfor på om det er noen som har noen tips om hvordan man burde gå fram for å skaffe seg en jobb innen bilstereo? Noen spesiell utdannelse/kurs man bør ha tatt?

    Tenker da på salg og installasjoner innen bilstereo.


    Stig--

  • #2
    Beste tipset er vel å bygg noe skikkelig noe sjøl, slik at folk ser at du er nevenyttig og kan ting.

    Det er vel ingen "bilstereoutdannelse" som finnes ennå.

    Basis elektronikk-utdannelse er jo alltid kjekt å ha med seg, selv om det meste av elektronikk i bilstereo er at du treffer + på + og - på -
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      BRS i Trondheim søker etter montør nå, finner søknaden på blant annet nav.no så ser du hva de er ute etter. Serviceelektroniker innen bil er kanskje mest relevant? 3 år med videregående innen elektro/elektronikk og 1,5 års læretid. Eventuelt bilmekaniker som kan litt om elektronikk/stereo.
      Alpine
      Audison
      Hertz
      Soundstream

      Comment


      • #4
        Gk Elektro og Vk1 Elektronikk har jeg fra før av Så hvis jeg smeller igang med et skikkelig prosjekt i bilen min og viser dette til en plass jeg eventuelt har lyst å jobbe, så burde sjansene være gode for å komme inn?

        Høres gull ut det

        Stig--

        Comment


        • #5
          har selv hatt ønske om dette, men måtte vært en fett jobb for å kunne konkurere med nåværende lønn, men om noen i agder trenger hjelp/ folk uten stål kompetanse er det bare å si ifra

          Comment


          • #6
            Klippet fra BRS sin annonse:

            Krav

            Erfaring fra bilverksted er en fordel.
            God bilelektrisk forståelse.
            Annen erfaring kan kompensere for overstående.
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #7
              Originally posted by golfnos View Post
              har selv hatt ønske om dette, men måtte vært en fett jobb for å kunne konkurere med nåværende lønn, men om noen i agder trenger hjelp/ folk uten stål kompetanse er det bare å si ifra
              Sant det, skal godt gjøres å tjene gode penger på bilstereomontering egentlig, men er jo de som klarer det også

              Å få jobb i en bilstereoforretning er nok ikke veldig vanskelig, er vel mer snakk om å være på rett plass til rett tid tror jeg, virker hvertfall sånn.
              Og har man først fått en plass i butikken er det ikke nødvendigvis så lang vei ut til monteringshallen.

              Comment


              • #8
                Jeg var på rett plass til rett tid da jeg var på utkikk etter jobb. Stakk innom BRS Sandnes siden jeg kjente til gjengen der fra før. Og tilfeldigvis skulle de ansette en montør. Så jobben ble min.
                Har ingen annen relatert utdannelse enn GK elektro og VK1 Flyelektronikk som var greit å ha med seg. Ellers hadde jeg jo en del erfaring med stereo i bil på hobbybasis.
                Nå har jeg jobbet der i godt over 5 år og har nå snart vært ansvarlig montør i ett år.
                Storkoser meg jeg. Kjekke kolleger har jeg og.
                Mvh
                Stig Johansson

                Comment


                • #9
                  Ja du har det vel som plommen i egget? Tror nok dere har det bra der nede på BRS
                  [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by golfnos View Post
                    har selv hatt ønske om dette, men måtte vært en fett jobb for å kunne konkurere med nåværende lønn, men om noen i agder trenger hjelp/ folk uten stål kompetanse er det bare å si ifra
                    .

                    Comment


                    • #11
                      Selv ble jeg tilbydt jobb som deltidsmontør i går, som jeg selvfølgelig tok pga lønna.
                      Folka i butikken ble jeg kjent med i fjor sommer

                      Comment


                      • #12
                        Stian: trenger dere folk?? hehe, er jo kun på hobby basis jeg holder på, så vil ikke kalle meg proff på noen måte i det heletatt om det var det du siktet til

                        Comment


                        • #13
                          så knall nils petter, da er det ikke snakk om boomcar ihvertfall? for dem har du vel kjent "noe" mer en et år

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by golfnos View Post
                            så knall nils petter, da er det ikke snakk om boomcar ihvertfall? for dem har du vel kjent "noe" mer en et år
                            hehe det er sant, de har nok klart seg ganske greit på egenhånd.
                            Det var Radiosalongen som spurte, etter å ha sendt endel kunder videre til andre så ville de heller prøve å ordne montering selv, men de har ikke tid til dette selv, så da ansatte de meg i går på deltid for å ta installasjoner etter behov Så det er jo moro da, så har begynt å rydde garasjen min nå, hehe..

                            Comment


                            • #15
                              jeg trenger bilstereojobb.. i området oslo-lillestrøm og helt til østfold..
                              Mvh Thomas Holmedal

                              Comment

                              Working...
                              X