Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring rundt DD SW6.5, DD BC6.5, mosconiAS300.2 og D2 DSP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaring rundt DD SW6.5, DD BC6.5, mosconiAS300.2 og D2 DSP

    Hei.

    Driver nå å samler sammen div komponenter til å dytte inn i min bil, og lurer på om noen har erfaringer rundt de diverse produktene jeg skal bruke.
    Hva synes du, hva er ditt inntrykk, hva kunne du anbefalt istedenfor?

    Frontsett: Digital Designs BC 6.5"
    Bak: Digital Designs CSX 6x9
    Sub: 2 stykk Digital Designs SW 6.5"
    Forsterker til sub: Mosconi AS300.2
    Forsterker til kompsett og 6x9: Mosconi D2 100.4 DSP med Mosconi Gladen RCD - Fjernkontroll/Display for DSP

    Mål er SQ med høy lyd, og det skal inn i en Nissan S14a.

    Subbene får en kasse hver for jeg skal ha dem i veggene ved baksetet på hver sin side.

    Da det er svært lite info om DD SW6.5", hva anbefaler du/dere til kassevolum?
    Blir lukket kasse, og har lite plass så har tenkt på 12-13L kasse med filt i kassa. Toughts?

  • #2
    Bensintanken er vel bak bakseteryggen i denne? Hvorfor ikke bygge sub i hattehylla hvis det er klaring mellom hattehylla og tanken? Enklere å få en solid montering da. Kanskje gå for noe shallowmount sub for. Eks
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

    Comment


    • #3
      Det stemmer med bensintanken. Nja, jeg har tenkt tanken, men vil ha lyden i bilen og ville kunne bruke baksetet enn så lenge. Får plass til kassene der jeg har tenkt også. Vil ikke bygge opp i hatthylla, vil holde denne orginal
      Men tanken har allerede kommet for at neste subwoofere blir 2x10" eller en på 15" i baksetet, om jeg får bytta til en større dynamo.

      Comment


      • #4
        Aha.. Men høyttalere i hattehylla ville jeg ikke brukt penger på. Coupe'n der er så liten. Om SQ er målet så ville jeg brukt DSP'en i forsterkeren du skal ha til å dele frontsettet aktivt. og brukt den tusenlappen du sparer på hattehylle-hløyttalerne til noe annet
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • #5
          Det var jo en god tanke, hmm. Den hadde jeg ikke tenkt på. Blir nok myye bedre lyd i frontsettet da, ja! Men, jeg vil kunne spille høyt, og ett par med 6x9 vil jo løfte lydbildet.. ææ, nå ble jeg litt forvirra her

          Comment


          • #6
            Ett par 6x9 vil ikke løfte lydbildet, det flytter det bak deg. Med mindre du skal se film i bilen vil jeg si det er bortkastet. Men å løfte volumet det kan jeg være enig i.
            Dog ville jeg satset på en god forsterker og bra høytalere framme så får du nok spilt høyt nok, mer enn en dårlig forsterker og de bak vil hjelpe deg.

            Personlig skjønner jeg ikke valget av Mosconi til Digital Designs. Men smaken er som baken tenker jeg.
            Mosconi er vel kjent for pen lyd, usikker med DD derimot. Jeg har ikke hørt de så mye annet enn bak i russebiler.
            Mvh Michael
            ---------
            Volvo V40 Prosjekt

            Comment


            • #7
              Hva endte du opp med å kjøpe? litt nysjerrig på DD høyttalerene !

              Comment

              Working...
              X