Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan koble sub og forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan koble sub og forsterker?

    Hei! Viggo venneløs her! Akkurat kjøpt meg bil og med den fulgte det med en liten sub og en liten forsterker. Kablene,subben og forsterkern ligger bak i kofferten,men hvordan i huleste skal dette kobles? Har null,nada og nix peiling på dette. Den tjukke røde kabelen fra batteriet skal inn på (Batt) på forsterkeren. Ved siden av (batt) er det merket ( i ) og (P.con) Hva skal inn i de? Kablene fra subben skal vel inn på +- left right (Bridge) merket?
    Er det to andre røde kabler litt tynnere enn strømkabelen med + og - skal de inn på (Line out) eller (Line in) ? Er også en litt tykkere svart kabel jeg antar er jording..skal den inn på p.con kanskje eller? Har bilder så om det er en lettvint måte og legge de inn i posten så tar jeg imot tips Finner ingen tegninger eller noe på nettet så måtte registrere meg her og høre med dere som kan dette

  • #2
    Heisann!

    om du kunne sende meg bildene dine på mail til meg skal jeg nok kunne hjelpe deg!

    mail: ole_martin_aslaksen@hotmail.com

    Comment


    • #3
      Du kobler positiv fra batt til pluss på forsterker, batt er ordet til karrosseri - så minus på forsterker kobles til ren tykt metall. Setebelte-bolt pleier å funke bra, skrap/puss bort evt lakk for god kontakt. P.con kan høres ut som remote, dvs styrestrøm fra spiller, hensikten er å slå av og på forsterkeren når du vrir om tenningen. Legg ut bilder på photobucket el tilsvarende og lim inn linken i en post ved hjelp av den lille knappen som symboliserer er bilde over tekstboksen her på forumet. Da blir det lettere å gi gode svar. Forøvrig så tenker jeg du finner en owners manual hvis du søker opp forsterkerens fullstendige navn på google!
      never enough!

      Comment

      Working...
      X