Announcement

Collapse
No announcement yet.

Integrert delefilter på kabel - hvordan skal dette kobles?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Integrert delefilter på kabel - hvordan skal dette kobles?

    Har noen enkle Focal ISS komponent høytalere som jeg skal installere - disse har noe integrert "crossover" sak, så ikke en "box" som man kobler til ut/inn på høytalerne.

    Noen som kan gi meg en forklaring for hvordan dette skal kobles? - da manualen stort sett ikke sier så veldig mye om dette.

    Skal + på tweeter og + på "bass" (og samme for -) kobles sammen før det går inn på den kabelen som har crossover? -

    For så å koble de til eksempelvis "front left" og "front right"?.


    Reagerte også litt på at kabelen som følger med er merket "tweeter" - og passer inn på ledningene som kommer fra tweeter - men ingen overganger/koblinger til bass elementene.
    Last edited by mawrick; 31-05-2014, 15:56.

  • #2
    Er vel bare deling på diskant, så får mellomtonen fulltone

    Comment


    • #3
      Originally posted by volvoekern View Post
      Er vel bare deling på diskant, så får mellomtonen fulltone
      Sier meg ikke så mye med tanke på hvordan den riktig skal kobles.

      Legger ved en kjapp skisse som viser 2 "alternativer" - Bass1 og 2 er de 2 alternative koblingene.

      Legger også med et bilde som viser den XO kabelen - det rare om det skal kobles som alternativ 2 er at kabelen ser ut til å passe rett inn på "tweeteren" og er også merket med "tweeter).

      Er noen av disse riktige - eller er det helt på viddene?
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Ingen som vet noe om disse?

        Comment


        • #5
          skal dette forsynes fra spilleren? Da skal du nok bare koble deg på de originale ledningene dine som er der fra før av. Den kabelen du fikk for diskanten din skal du skjøte mellom car + og - på de ledningene som er til den originale diskanten.
          ?

          Comment


          • #6
            Jeg har selv et Focal ISS690 sett i min bil. Det jeg gjorde er å koble + fra tweeter og + fra subwoofer inn på +kabelen fra forsterkeren med en sukkerbit, for så å bruke elektrotape over dette for sikkerhets-skyld. Jeg hadde derimot egen crossover til subwooferen på mitt sett.
            Samme med -.
            Husk å dropp kabelen der det står Display på. Aner ikke helt hva den er beregnet til, men slik jeg forsto det i manualen skal denne brukes om tweeteren brukes på et display-oppsett til f. eks. en butikk.
            Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

            Comment


            • #7
              Du kan hvertfall IKKE ha bass2 etter Xover. Da får du ikke mye lyd.

              Comment


              • #8
                Koblet det opp som "bass1" - men virker som all lyden kommer fra mellomtone høyttaleren - og ikke noe lyd fra diskantene - eller er det veldig hardt å høre om det faktisk er derfra lyden kommer ?(merker heller ikke noe vibrasjon i de).

                Det er koblet via en forsterker - så ikke direkte fra spilleren.

                Comment


                • #9
                  Vet ikke hva du har gjort, men diskanter vibrerer ikke.

                  Comment

                  Working...
                  X