Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kappe hull i skillevegg på varebil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kappe hull i skillevegg på varebil?

    Hei, får ikke helt optimal lyd gjennom skilleveggen i bilen min. (Ford Transit Connect 2006).

    Har prøvd å lese meg frem til svaret på nettet, men er så sykt forskjellige formeninger osv.. så da tok jeg spørsmålet videre til dere.

    Er det lovlig å lage hull i skilleveggen i bilen min? Tenkte å sitte subkassen noen få cm. fra skilleveggen og lage hull. Slik at jeg får alt trykket inn i bilen. Vet det ikke er lov å flytte på veggen, da kan man straffes med gigantiske fantasi bøter. Men hvordan er det med hull i veggen?

  • #2
    etter som jeg har forstått er det heller ikke lov med hull i veggen. med mulig med gitter tror jeg siden transporteren vi har på jobben har gitter isteden for vegg. :P den kom sånn fra fabrikk og det er en Volkswagen Transporter (e) 2010-2013 modeller

    Comment


    • #3
      Jeg bygger i varebil. Har også sjekka dette ganske nøye. Slik jeg leser reglene er det ikke tillatt å modifisere veggen/gitteret. Den sjansen ville jeg ikke tatt enkelt og greit. Mulig å få satt inn annen type skillevegg og få denne godkjendt, men det koster nok en del.
      never enough!

      Comment


      • #4
        Ok , da er det utelukket

        Comment


        • #5
          Det enkleste hadde uten tvil vært å tatt kontakt direkte med BT, for å sjekke om dette faktisk er lov, eller ikke..

          Comment


          • #6
            Har en arbeidskollega som tenkte på det samme når han skulle oppgradere anlegget i bilen, men fikk streng beskjed om at dette ikke var lovlig. Husker ikke hvem han snakket med, men husker godt at han var veldig skuffet...
            Alpine 133BT - Alpine SWE-815 - Alpine KTP 445 - REF6502IX - GTO938

            Comment


            • #7
              Originally posted by Han5y View Post
              Det enkleste hadde uten tvil vært å tatt kontakt direkte med BT, for å sjekke om dette faktisk er lov, eller ikke..
              Tror du de svarer på det spørsmålet i dag?

              Her er et rundskriv fra tollvesenet som belyser saken:
              http://toll.no/templates_TAD/Circula...epslanguage=no . Det omhandler egentlig ikke endring av veggen, men hovedsaklig fjerning. Trådstarter har faktisk et godt spørsmål, jeg lurer på om det muligens kan være mulig forutsatt at hullet ikke gjør setene mer flyttbare eller innskrenker lasterommets volum.
              Last edited by bass-freek; 25-12-2013, 17:16.
              never enough!

              Comment


              • #8
                De er stengt på kontorene, pga helligdag. Får prøve imorgen, men etter hva som står der så er det lovlig å kappe hull. Så lenge setet ikke kan flyttes mer frem eller bak etter kappingen

                Comment

                Working...
                X