Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp ang oppkobling av subber og forsterker !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp ang oppkobling av subber og forsterker !

    Skal nå koble opp subber og forsterker i en passat 3c 2007 mod. skal ha inn pioneer 3500w. og pioneer GM-D9601. En kompis av meg mener jeg burde bytte ut batteriet i bilen min ellers kan det drepe lednings nettet i bilen pga lite strømforsyninger? han sa att jeg burde sette inn agm batteri. noe jeg burde? )

  • #2
    Godt med strøm skader ikke

    Hvilket batteri har du nå da?

    Comment


    • #3
      så ikke så nøye på det, men ett 77ah batteri av merket varta. regner med det er syrebatteri..

      Comment


      • #4
        77ah? bensinbil du har? Uansett så er det greit å først ta en titt på hva dynamoen klarer å levere - hvis du er i tvil om det går bra eller ikke.
        /// BIS

        Comment


        • #5
          mente 77 amp xD Ja, skal se om je får sett hvor mye den klarer sitter så trangt til atte :P er 2.0 tdi :P

          Comment


          • #6
            Regner med (hvis du har originalt batteri) at det ligger rundt 380ah? Bilen tar ikke skade av et større batteri - men er nok ikke sikkert du trenger det. Men det varierer jo selvsagt etter kjøremønstre og andre strømforbrukere. Setter du på varmevifte, varmesete, bakrutevarmer osv. osv - så er du allerede der oppe mot det dynamoen klarer å levere. Kjører du da bare en kort tur (til og fra jobb) så må du regne med at batteriet (uansett hvordan) til slutt sovner inn.
            /// BIS

            Comment


            • #7
              Tankegangen til kompisen din gir ikke så mye mening nei.. Om du kun strekker en strømkabel fra batteri til forsterker og jorder forsterker vil du veldig fort få endel spenningsfall, noe som sikkert klarer å ta knekken på det mest hårsåre av elektronikk.. Men vist du gjør "the Big 3" og heller prøver deg fram med gain vil jeg tro batteriet du har gjør jobben greit men sjekk volt ved bass-pådrag, så ser du hvordan du ligger ann !
              Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
              | Gladen 75c6 - DD m4a |
              | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

              Comment


              • #8
                Takk skal se meg fram litt lys blinker ikke eller noe når jeg "guffer" på litt så regner med det går bra spiller ikke maximalt med andre ord ! det er tross alt en stv, å det blir ikke noe fin lyd om man virkelig skrur opp :P fint med diskant å i grunn :P

                Comment


                • #9
                  Originally posted by BaardI View Post
                  Regner med (hvis du har originalt batteri) at det ligger rundt 380ah? Bilen tar ikke skade av et større batteri - men er nok ikke sikkert du trenger det. Men det varierer jo selvsagt etter kjøremønstre og andre strømforbrukere. Setter du på varmevifte, varmesete, bakrutevarmer osv. osv - så er du allerede der oppe mot det dynamoen klarer å levere. Kjører du da bare en kort tur (til og fra jobb) så må du regne med at batteriet (uansett hvordan) til slutt sovner inn.
                  380ah? ah som i ampere timer? Det tror ikke jeg, her må dere hole tunga rett i munnen angående ah og a for et 380ah batteri et rimelig digert for å si det sånn
                  Sett inn så stort batteri du fysisk har plass til strøm er veldig viktig som andre har påpekt

                  Comment

                  Working...
                  X