Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voltmeter, hente strøm fra stereo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Voltmeter, hente strøm fra stereo?

    Hei. handla nettopp et lite voltmeter fra ebay, tenkte å felle det inn ved siden av spillern. Kan jeg hente strøm fra spillern da? og bruke den ledninga som er kobla via tenninga som pluss på voltmeteret?

    Vil jeg få like presis avlesning?

    Har 2 batterier i bilen. Et forran og et bak. de er parallel koblet med sikret 35mm2 kabel og jordet.

    - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

  • #2
    det beste er å ha rett fra batteriet. Men du kan fint koble det bak der


    mvh kim

    Comment


    • #3
      Kommer annpå hvor nøyaktig det er, og hva du vil måle spenningen på det?
      Hvis det er spenningen inn på f.eks monoblokka du vil vite (med tanke på spenningstap når du guffer på), så bør den koples til der..
      Hvis det bare er for å vite ca batterispenning, så kan du kople den enten direkte batteri eller bak der som tidligere nevnt.
      Min facebokside: Custom Car Audio

      Comment


      • #4
        Ok, tenkte helst på spenningstap på blokka. kan legge kabel bak. men kan jeg koble via remoten? for å få den til å skru seg av når tenninga skrur seg av?

        - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

        Comment


        • #5
          ville heller tatt å koplet av/på ledningen til den rød (tenning) inn på spilleren din..
          Min facebokside: Custom Car Audio

          Comment


          • #6
            Originally posted by kajknoz View Post
            ville heller tatt å koplet av/på ledningen til den rød (tenning) inn på spilleren din..
            tror jeg bestilte ett uten av/på leding, altså bare pluss/minus. Men det kosta jo bare 9 kroner, så handler gjerne et til så kan jeg evt ha dette i trunken.

            Så det blir vel slik:


            +: plusspolen på forsterkeren

            -: minuspolen på forsterkeren

            av/på ledning: tenninga

            Riktig?

            - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

            Comment


            • #7
              Originally posted by FR33DY View Post
              tror jeg bestilte ett uten av/på leding, altså bare pluss/minus. Men det kosta jo bare 9 kroner, så handler gjerne et til så kan jeg evt ha dette i trunken.

              Så det blir vel slik:


              +: plusspolen på forsterkeren

              -: minuspolen på forsterkeren

              av/på ledning: tenninga

              Riktig?
              Skal fungere det

              Jeg brukte sist remote til og skru på voltmeterne mine, og det funket greit det også..

              Comment

              Working...
              X