Announcement

Collapse
No announcement yet.

For lite strøm til forsterker/subb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • For lite strøm til forsterker/subb

    Sliter med at jeg får levert for lite strøm, vist jeg spiller høyt å står i ro/kjører så skrur alt seg av i 2 sekunder så kommer det tilbake, da lurer jeg på om jeg kan koble opp et til batteri uten å bytte dynamo? vil dette fungere uten å ta livet av den originale?

    Bilen er en BMW E90.

  • #2
    Når du sier alt, mener du spiller og forsterkere, eller mener du hele bilen?
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      I det det lyden blir borte, så er det bare høytalerene og subben som detter ut. Det jeg synes er rart er at høytalerne i biln er fortsatt bare originale, å vist jeg har setevarmere på ser jeg at lysene blir borte der i under 1 sekund så kommer de på å lyden kommer rett etterpå. Derfor mener jeg det er trekker for mye strøm. Dette begynnte å skje etter jeg hadde målt db å jeg spillte høyt lenge.

      Comment


      • #4
        Hvor har du jordingen din? Har du oppgradert kablene i motor rom? ny lade regulator?


        mvh kim

        Comment


        • #5
          Har jordingen på batteriet, sia jeg har batterie i bagasjen å det ikke var så langt strekk. har ikke gjort noe i motorrom.

          Comment


          • #6
            Start med å kanskje oppgradere kabler mellom batteri og chassi, mot rent stål Osv om dette ikke et gjort vil dette fort være ihvertfall en av flaskehalsene for strømmen sin del vist dette ikke hjelper nevneverdig er det ikke noe problem å koble opp et batteri til bak , for dynamoen sin del har dette ikke noe nevneverdig å si!

            Ellers kan du jo begynne med å ta en enkel feilsøking, hvor du måler volt inn på de respektive forsterkerne i det de kutter, for så å gjøre det samme etter jording er oppgradert
            Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
            | Gladen 75c6 - DD m4a |
            | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

            Comment


            • #7
              hmm, okei. ska prøve det før jeg hoppet over på et nytt batteri takk!

              Comment

              Working...
              X