Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ditt første anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ditt første anlegg

    Finnes kanskje en tråd for dette også for alt jeg vet, men fant den ikke

    Her tenkte jeg at vi kunne legge ut vår spede begynnelse, for å vise nye medlemmer at alle har vært der en gang også.



    Dette var mitt første anlegg. Det var en MTX to kanaler som drev MTX 10 tommeren som ruver på bildet. Jeg mener at Panasonic forsterkeren drev noen billige Coaxer i dashen fremme. Alle forsterkerne lå på gamle t-shirts, og av en eller annen grunn var det nok til at de ikke skled rundt omkring, hadde helt glemt dette. I midten bak ligger cd-veksleren, fordi jeg hadde kjøpt en Mini Disc spiller, som dessverre aldri slo ann

    Om ønskelig kan jeg faktisk vise bilder av de neste gettho anleggene også
    Last edited by Defus; 11-10-2013, 11:29.
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

  • #2
    Mitt første anlegg ble bygget nå i helgen som var
    Anlegget består av 2xLIB1212 og en LIB 1200.1 monoblokk. Kassen jeg bygget er portet med 2x4" porter og tunet til ca 37Hz å så langt er jeg veldig fornøyd. Tuningen kunne ha vore litt lavere, men det får bli en annen gang
    Har ingen bilder nå i farten men kan skaffe det i løpet av dagen

    Comment


    • #3
      Hei du! Minidiscen slo ann den. Det var "desverre" bare en begrensa tidsperiode til den ble erstatta av andre lagringsmedier.
      Mitt første lydanlegg i bil var aller først et par 8ohms stativhøyttalere til hjemmebruk og en discman. Forsterker var vel en lånt sony stereoforsterker.
      Det første bilstereoanlegget var i en eldgammel subaru justy. Det var to tolvtommere fra ljudia i bassreflekskasse, med 6x9" fra biltema i toppen. Montert med egne lukkede kabinetter vel å merke. Samme mikroskopiske sony forsterker, og tror jeg brukte passive delefiltre på bassene. Alt var kjempebra og solid... Med unntak av strøm, effekt - og lydkvalitet.
      never enough!

      Comment


      • #4
        Originally posted by bass-freek View Post
        Hei du! Minidiscen slo ann den. Det var "desverre" bare en begrensa tidsperiode til den ble erstatta av andre lagringsmedier.
        Mitt første lydanlegg i bil var aller først et par 8ohms stativhøyttalere til hjemmebruk og en discman. Forsterker var vel en lånt sony stereoforsterker.
        Det første bilstereoanlegget var i en eldgammel subaru justy. Det var to tolvtommere fra ljudia i bassreflekskasse, med 6x9" fra biltema i toppen. Montert med egne lukkede kabinetter vel å merke. Samme mikroskopiske sony forsterker, og tror jeg brukte passive delefiltre på bassene. Alt var kjempebra og solid... Med unntak av strøm, effekt - og lydkvalitet.
        Huskerjeg koste meg med det anlegget, men med dagens øyne var det elendig
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Hei!

          Mitt første anlegg bestod av 2 pioneer 3004spl (??) i ei bassworkskasse , liten pioneer-forsterker, og et billig pioneer frontsett.
          Last edited by Hagalien; 13-10-2013, 10:25.
          FI SP4
          LIB
          Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
          DD4LIFE

          Comment


          • #6
            Gikk igjennom bildene, hadde mye Rockford i tiden 2002 til 2006
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #7
              Har ingen bilder, men mitt første besto av 2x Rockford Punch P3 d4 på RF 1000.1 blokk.
              Kenwood spiller av glemt modell, samt kicker 2ch til alpine type r 6,5 frontsett.

              Basserne ble byttet ut med 2x Polk Momo 15" etter et par mnd.

              Comment


              • #8
                Mitt første anlegg var en 12 soloX, en zx 2500.1,en360.4 og et sett t696 6,9era.
                Det så noe sånt ut før jeg bygde d om. Jeg spilte 135db med døren åpen.
                Seinere spilte jeg 144db men litt andre porter og viklet subben annerledes.




                MVH Mats S. Erdal

                Comment


                • #9
                  Mitt første besto av Kenwood spiller, 2 MDS Dynamic 10" i porta kasse, Mds Dynamic 6.5" kompsett, Pioneer 2 kanaler (gm ett eller annet) og monoblokk fra mds som jeg ikke husker navnet på, men var med plexiglass så man så innmaten. Dette var vell i 2000/2001. Pioneer forsterkeren har jeg enda i bruk.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    En litt spesiell tråd om mitt første anlegg siden jeg ikke har noen bilder av anlegget
                    Trodde jeg hadde noen et sted, men ser ut som jeg bare har bilder av bilen når den ble solgt.



                    En Peugeot 106 med restene av borrelåsen som holdt fast en GAS 10".
                    Det som er spesielt er det at det anlegget har holdt følge med meg siden ca 2000. Bilen ble solgt i 2004, men anlegget med GAS og to 6x9 pioner har blitt med videre i en Chrysler Voyager, og blitt brukt som portabelt festanlegg i mange år

                    Nå har jeg en BMW 520iat som jeg ble lei av lyden i, og modda radiomodulen så jeg fikk koblet en forsterker mellom den originale radiomodulen og originalhøyttalerene foran, pluss den gode gamle GAS 10 tommeren Forsterkeren er en Infinity Reference som jeg kjøpte sammen men GAS'en på svinesund.
                    Lyden ble absolutt bedre! Ingen tvil om det, men bra er det ikke. Så jeg vurderer for tiden å investere i et skikkelig anlegg.
                    Så får se ut over vinteren om jeg finner noe artig her på forumet som ikke koster altfor mye
                    Drømmer om å satse skikkelig, og bli med på konkurranser, men det skjer nok ikke med det første.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by TheCharger View Post
                      Mitt første besto av Kenwood spiller, 2 MDS Dynamic 10" i porta kasse, Mds Dynamic 6.5" kompsett, Pioneer 2 kanaler (gm ett eller annet) og monoblokk fra mds som jeg ikke husker navnet på, men var med plexiglass så man så innmaten. Dette var vell i 2000/2001. Pioneer forsterkeren har jeg enda i bruk.
                      Har brukt ett MDS Komponentsett, og to MDS forsterkere. Den ene kom det blå røyk fra da vi skulle prøve den, vi ventet en halvtime før vi skrudde den på igjen fungerte i mange år etter dette
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment

                      Working...
                      X