Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker til dls gothia 6.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker til dls gothia 6.3

    Jeg har kjøpt meg et dls gothia 6.3 frontsett også lurer jeg på et fornuftig forsterker oppsett. Jeg kjører det delvis aktivt nå med pioneer p88 rs2. Driver mellomtone og diskant med diskant utgangen på spilleren, den får jeg ikke signal lavere enn 1,5 khz utav. Ikke helt lavt nok kanskje? På denne kanalen sitter en jbl 2 kanal på 80rms x2.
    Midbassene drives av en rf p400.4 brokoblet.

    Ingen av disse forsterkerne er noe optimale for dette frontsettet. Jeg burde hatt 6 forsterker kanaler, men lurer på om jeg like greit kunne kjørt det passivt med feks. En dls ultimate a3?

  • #2
    Denne er midt i blinken til deg http://www.judysbilstereo.no/forster...-bilforsterker
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Ja den der ser ikke dum ut fin pris også! Hvordan er denne i kombinasjon med dls?

      Comment


      • #4
        Bruk DLS-forsterker, det blir absolutt best!

        Jeg har en A4 til salgs, en kraftig fire-kanaler. Da kan du bruke to kanaler til hver sin midbass med aktiv eller passiv deling. De to andre kanalene bruker du til mellomtone/diskant med det medfølgende delefilteret! :-)
        Audun Werner

        Comment


        • #5
          Originally posted by Audun_W View Post
          Bruk DLS-forsterker, det blir absolutt best!

          Jeg har en A4 til salgs, en kraftig fire-kanaler. Da kan du bruke to kanaler til hver sin midbass med aktiv eller passiv deling. De to andre kanalene bruker du til mellomtone/diskant med det medfølgende delefilteret! :-)
          DLS på DLS må jo funke bra, Hvor mye skal du ha for den?

          Comment


          • #6
            Og forskjellen på å bruke den DLS forsterker og en annen kvalitetsforsterker blir`?
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              om du vurderer å kjøre sette ditt passivt, så ville jeg tatt en titt på Mosconi A-Class stort bedre 2 kanaler må man lete lenge etter. Dyr, ja. men absolutt verdt det, og nå er det mulig å skaffe seg en sånn til nesten halv pris da jeg "tilfeldigvis" skal selge en.
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

              Comment


              • #8
                6 kanaler ville være optimalt for meg egentlig da kan jeg justere allt på spiller og bruke tidskorrigering på hvert element.

                Hvordan er lyden i den Gladen forsterkeren?

                RF forsterkeren er mer ubehagelig å høre på, når jeg bruker den på mellomtone og diskant enn JBL'en er selv om de er ganske like i spesifikasjoner.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by geir_olav View Post
                  Hvordan er lyden i den Gladen forsterkeren?
                  Er ca. sånn lyd alle gjerne skulle ønske de hadde råd til
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jørgen View Post
                    Er ca. sånn lyd alle gjerne skulle ønske de hadde råd til
                    Hehe, høres bra ut :-P ser egentlig ut som et mye for pengene produkt :-)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                      Og forskjellen på å bruke den DLS forsterker og en annen kvalitetsforsterker blir`?
                      Det var nok en aldri så liten spissformulering, men det er jo ikke til å stikke under en stol at hvis man velger samme merke på forsterker og høyttalere, så er man sikret produkter som spiller godt sammen. Det finnes kombinasjoner av merker som ABSOLUTT ikke fungerer bra, og da unngår man dette. Jeg kjenner DLS godt, og vet hvordan produktene der utvikles, og derfor vet jeg at det er en god kombinasjon.
                      Audun Werner

                      Comment


                      • #12
                        Enig med de som foreslår Mosconi, det er veldig gode forsterkere. Bruker 4.100 til frontsettet mitt og det spiller nydelig.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment

                        Working...
                        X