Announcement

Collapse
No announcement yet.

HQ-bil søkes i Bergen/omegn!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HQ-bil søkes i Bergen/omegn!

    Som tittelen tilsier..

    ..jeg er på jakt etter et seriøst HQ bilstereobygg med komponenter i prisklassen 30.000 - 50.000.

    Min bror har en kollega som mener at det originale Bang&Olufsen-anlegget i Audi er verdt å bruke 80.000 kroner på.. (Han skal bestille seg ny bil..)
    Jeg mener at det er hinsides å bruke så mye penger på et sånt anlegg, når man kan bygge noe som er MYE bedre til halve prisen..

    Så, oppgaven er rett og slett å lage en liten demo/prøvelytt til denne karen..

    Any takers?

    (Dette er dårlig betalt, kun heder og ære dersom man greier å overbevise han..)
    Audun Werner

  • #2
    HQ-bil? B&O har vel surroundanlegg med høyttalere i alle bauger og kanter, og de fleste ordentlige bilsterobygg har kun stereo foran og ikke annet enn sub bak. Hva er det han er ute etter?
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      Mine erfaringer i nye biler er at B&O og Bose har veldig bra stereo anlegg.. De "kjipeste" er så som så, men de i toppmodellene spiller jo rått. Er ikke noe råne bass eller noe, men er jo ikke det du er ute etter i SQ lyd eller en bil til 1 mill..

      Til og med Basis modellen av VAG har helt ok anlegg, f.eks Skoda Yeti til Svigers har Amundsen+ stereo i bilen, det spiller helt greit


      MEN, og alltid et MEN.. Audi sine priser på B&O tar litt av, bare fordi dette er originalt stereo så skal jeg banne på at prisen er dobbel av hva det hadde vært hvis B&O solgte dette løst..

      Comment


      • #4
        Skal du integrere et bra anlegg i en NY bil, som forsatt skal se ny ut etter at installering er ferdig.. så havner du nok ikke så altfor nærme den summen. Hvis man regner med timer jobben tar, altså.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Såvidt jeg vet er det kun de store Audiene som har dette anlegget, dvs type Q7, A8 osv, B&O anlegga som sitter i de mindre Audiene (A4, Q5 osv) er noe helt annet, har hørt begge deler.

          Det store B&O anlegget som sitter i bl.a. A8 spiller veldig bra det, overhode ikke noe "imponator, spille for hele distriktet anelegg" men ett rent hifi anlegg som spiller med nok trøkk for mannen i gata og med relativt høy hifi faktor. Nei, rent teknisk er det ikke verdt 80.000 men måten det er integrert på, lydkvaliteten osv gjør det nok kanskje likevell verdt det om man likevell skal bruke endel på lyd.

          De små B&O anlegga i Q5, A4 osv er noe helt annet men da også når det kommer til pris... De spiller rent og pent hverken mer eller mindre.

          Iom at det er snakk om B&O til 80.000 er det nok snakk om en bil til +1.000.000 og da ville ihvertfall ikke jeg vurdert å brukt noe annet enn org anlegget da det som sagt spiller meget bra ihht min smak.

          Comment

          Working...
          X