Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan laste Audison Lrx 1.400?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan laste Audison Lrx 1.400?

    Heisann, jeg holder på bygge et sq anlegg i en mazda 626.
    Forsterkerne jeg har kjøpt er

    Audison Lrx 1.400 - 350W ved 4 ohm, 650W ved 2 ohm, 900W ved 1 ohms last.
    Lrx 2.250 - 120W per kanal ved 4Ohm

    Stereoforsterkeren skal drive et Morel Hybrid Ovation 2-veis sett.

    Det jeg er usikker på er om jeg burde laste monoforsterkeren med 4 eller 2Ohm. Den trekker jo mye mer strøm i 2Ohm.
    Jeg har lagt opp en 25mm2 bakover til forsterkerne og lurer på om dette holder.

    har sett på hertz Hx 300(4ohm)
    og Hertz 300D(2Ohm i paralell, 8Ohm i serie)

    Jeg tenker i hvertfall at elementet er oppgitt til å må "mates" med 600w for å fungere optimalt og at jeg bør laste forsterkeren i 2Ohm for å få den til å levere 650w. Eller?

    På forhånd tusen takk for hjelp

  • #2
    25mm strømkabel er vel i tynneste laget? det jeg bruker på min 4 kanaler på
    4x60 w rms.
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

    Comment


    • #3
      Sq tror jeg i praksis vil omtrent den samme om du kjører i 4 ohm eller 2 ohm, men du vil kunne spille såvidt høyere i 2 ohm.
      Alpine
      Audison
      Hertz
      Soundstream

      Comment


      • #4
        til SQ er 4ohm et bedre last da kan forsterkeren ha mer strøm tilgjengelig enn ved 2-1 ohm... ved så lave impedanser må power supplyen jobbe hardere for å levere nok strøm OG kondensatorene som leverer strøm til utgangene tømmes i større grad ergo mindre headroom/dynamikk=mindre SQ...
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #5
          Så bra, takk for responsen, det er jo litt logisk når du sier det på den måten. Jeg har alltid tenkt at det måtte mer "watt" til for å flytte elementet raskt nok fram og tilbake jeg.

          Ingen som tilfeldigvis vet om forsterkeren min klarer å sparke liv i en Hx 300?
          Vil ha mer "slag" i bassen en den ukontrollerte buldringa jeg stort sett hører i bilstereoer.
          Har hørt endel om at det er kassa som bestemmer hvordan bassen vil låte, jeg har planer om en lukket kasse for at stereoen ikke skal ta all bagasjeplassen, så trenger anbefaling til en lukket kasse også

          Comment

          Working...
          X